Parazitul de criza: Un incompetent caruia oricat i-ai scadea salariul, nu pleaca
Data publicarii: 20-07-2010 | HR/CariereCriza a transformat angajatii neperformanti de dinainte de 2008 in paraziti care consuma resursele companiei, nu produc nimic, dar sunt si nemultumiti de "sclavia" de la locul de munca. Cosmetizeaza companiile conditiile de lucru sau exagereaza angajatii? Afla dintr-o analiza MONEY.ro cum recunoastem angajatii nemultumiti din companii, de ce nu renunta la jobul prea solicitant, dar si de ce nu sunt concediati.
Angajatii neperformanti au avut salariile taiate in mod repetat din 2008 incoace. Dar nu sunt singurii: taierile s-au facut proportional cu salariul la toate nivelele in piata. Sunt nemultumiti de programul de lucru "draconic", desi nu se epuizeaza din cauza muncii peste program, si de conditiile de munca dificile pe care le-a impus, temporar, criza.
Cine sunt angajatii neperformanti?
Angajatii ineficienti reactioneaza impotriva masurilor anticriza asumate de companii (salarii taiate si ore suplimentare) prin si mai putina munca, neimplicare, blatism. Totusi, nu sunt suficient de motivati sa plece si sa isi gaseasca alt job la care sa se simta mai apreciati. De ce? Pentru ca isi cantaresc corect sansele si stiu ca nu sunt competitivi si ca, in consecinta, nu ar gasi un loc de munca in conditii mai democratice.
Raman in companie si din momentul in care se inversuneaza sa nu se mai consume la job, devin in mod oficial-paraziti, specie noua de criza. Parazitii de criza bifeaza formal programul de ore suplimentare, dar muncesc putin si prost si isi justifica nonperformanta sau esecul prin conditiile de munca (prea) solicitante. Ei nu se simt amenintati de probabilitatea concedierii, pentru stiu ca au de partea lor Codul Muncii. Iar un procent in minus la salariu e binevenit pentru a legitima nonperformanta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut