Elena Udrea a lansat la Shanghai noul brand turistic al Romaniei

Data publicarii: 29-07-2010 | Turism

Ministrul turismului, Elena Udrea, a lansat joi, in cadrul Zilei Romaniei la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic al Romaniei, ocazie cu care a declarat ca tara noastra trebuie sa abordeze promovarea pe piata internationala intr-un mod profesionist, pentru a face fata competitei la nivel global.

Noul slogan de promovare turistica a Romaniei este "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina"), care "se constituie intr-o invitatie adresata tuturor celor care doresc sa descopere <<carari neumblate>>, cu natura neatinsa, cultura autentica si traditii stravechi".

Cu ocazia lansarii noului brand turistic, ministrul Elena Udrea a declarat ca Romania trebuie sa abordeze promovarea pe piata internationala intr-un mod profesionist, pentru a face fata competitiei acerbe existente la nivel global. "Romania, ca destinatie turistica, are nevoie sa se afirme pe plan mondial, sa se distinga si sa devina memorabila. De aceea, realizarea acestui brand devenise imperativa", a precizat Udrea.

Lansarea a fost facuta in prezenta legendelor sportului romanesc Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi. Totodata, sustin concerte, in cadrul Zilei Romaniei la Expo 2010 Shanghai, Gheorghe Zamfir si Andreea Banica.

Proiectul de brand initiat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului este finantat din fonduri europene prin Programul Operational Regional 2007-2013 si are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive si cresterea atractivitatii Romaniei in strainatate.

Brandul turistic al Romaniei, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele opt piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria. Studiul include doua componente, una calitativa si alta cantitativa, cuprinzand 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

Concluziile cercetarilor de piata au evidentiat cele mai competitive sase produse turistice ale Romaniei: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness. In acelasi context, s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale Romaniei sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata.

Grupul tinta vizat este reprezentat de calatorii cu discernamant ("discerning travelers"), dispusi sa intreprinda eforturi suplimentare pentru a ajunge in locuri neexplorate si sa evadeze din zonele aglomerate de turismul de masa.

Dupa lansarea internationala a brandului, va urma campania de comunicare si promovare a Romaniei ca destinatie turistica, mergand pe coordonatele oferite de cercetarea efectuata pe pietele tinta si folosind identitatea vizuala aferenta brandului.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: