Frunza din noul logo al Romaniei pare copiata de la un proiect de transport international
Data publicarii: 29-07-2010 | TurismFrunza din noul logo de promovare turistica a Romaniei seamana izbitor cu cea asociata unui proiect de transport international, insa, in acelasi timp, ea poate fi cumparata de pe internet, pentru doar 250 de dolari, noteaza Realitatea.net.
Asemanarea izbitoare dintre frunza "romaneasca" si cea din logoul proiectului Change Transport s-a raspandit joi aproape instantaneu in mediul online autohton, dupa ce a fost remarcata de Piticu.ro.
Change Transport este un proiect englezesc dedicat autobuzelor ecologice, iar frunza din logoul acestuia are, simbolic, roti, sugerand un asa-zis "vehicul verde".
Controversata frunza din noul logo al Romaniei ar fi putut fi cumparata, contra sumei de 250 de dolari, de pe un site care contine o baza de date cu poze. Ea se regaseste, de altfel, si pe bannerul unei campanii a companiei Oltchim.
Noul logo al Romaniei, lansat joi la targul Expo 2010 de la Shanghai, este insotit de sloganul "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina").
Intr-un comunicat de presa, Ministerul Turismului anunta ca la elaborarea acestui proiect au colaborat numerosi reprezentanti ai mediului privat si ai institutiilor publice.
Noul slogan a fost conceput si va fi promovat cu finantare din fonduri europene. Suma alocata pana la finalul anului 2013 se ridica la 75 milioane de euro.
Specialistii din publicitate considera noul slogan drept unul nerealist si simandicos. "Suna de parca numai aici, in Romania, s-ar afla cine stie ce minunatii ale naturii. Ce e atat de extraordinar la noi si nu se gaseste in alta parte? Ca sa nu mai spunem ca metafora 'covor' pare o gluma sinistra, dupa cate defrisari s-au facut", au declarat, pentru NewsIn, specialisti din piata publicitara.
In opinia unora dintre "publicitarii" chestionati de NewsIn, mult mai inspirata si mai realista ar fi fost orientarea sloganului spre rural, de pilda. "Chiar daca avea o usoara conotatie negativa, un indemn directionat spre turismul rural, spre locurile inca neatinse de civilizatie si tehnologie, era macar sincer si scoatea in evidenta autenticul, specificul national", considera acestia.
Anul trecut, s-au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru campania de promovare sub sloganul "Romania. Land of choice". Anterior acesteia, cu ocazia intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a derulat campania de branding de tara "Romania-Fabulospirit". Costurile proiectului, nefinalizat, au fost estimate de MAE intre 3 si 5 milioane de euro. Campania "Fabulospirit" a incetat in momentul in care Mihai Razvan Ungureanu a plecat din fruntea Ministerului de Externe.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut