Frunza din noul logo al Romaniei pare copiata de la un proiect de transport international

Data publicarii: 29-07-2010 | Turism

Frunza din noul logo de promovare turistica a Romaniei seamana izbitor cu cea asociata unui proiect de transport international, insa, in acelasi timp, ea poate fi cumparata de pe internet, pentru doar 250 de dolari, noteaza Realitatea.net.

Asemanarea izbitoare dintre frunza "romaneasca" si cea din logoul proiectului Change Transport s-a raspandit joi aproape instantaneu in mediul online autohton, dupa ce a fost remarcata de Piticu.ro.

Change Transport este un proiect englezesc dedicat autobuzelor ecologice, iar frunza din logoul acestuia are, simbolic, roti, sugerand un asa-zis "vehicul verde".

Controversata frunza din noul logo al Romaniei ar fi putut fi cumparata, contra sumei de 250 de dolari, de pe un site care contine o baza de date cu poze. Ea se regaseste, de altfel, si pe bannerul unei campanii a companiei Oltchim.

Noul logo al Romaniei, lansat joi la targul Expo 2010 de la Shanghai, este insotit de sloganul "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina").

Intr-un comunicat de presa, Ministerul Turismului anunta ca la elaborarea acestui proiect au colaborat numerosi reprezentanti ai mediului privat si ai institutiilor publice.

Noul slogan a fost conceput si va fi promovat cu finantare din fonduri europene. Suma alocata pana la finalul anului 2013 se ridica la 75 milioane de euro.

Specialistii din publicitate considera noul slogan drept unul nerealist si simandicos. "Suna de parca numai aici, in Romania, s-ar afla cine stie ce minunatii ale naturii. Ce e atat de extraordinar la noi si nu se gaseste in alta parte? Ca sa nu mai spunem ca metafora 'covor' pare o gluma sinistra, dupa cate defrisari s-au facut", au declarat, pentru NewsIn, specialisti din piata publicitara.

In opinia unora dintre "publicitarii" chestionati de NewsIn, mult mai inspirata si mai realista ar fi fost orientarea sloganului spre rural, de pilda. "Chiar daca avea o usoara conotatie negativa, un indemn directionat spre turismul rural, spre locurile inca neatinse de civilizatie si tehnologie, era macar sincer si scoatea in evidenta autenticul, specificul national", considera acestia.

Anul trecut, s-au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru campania de promovare sub sloganul "Romania. Land of choice". Anterior acesteia, cu ocazia intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a derulat campania de branding de tara "Romania-Fabulospirit". Costurile proiectului, nefinalizat, au fost estimate de MAE intre 3 si 5 milioane de euro. Campania "Fabulospirit" a incetat in momentul in care Mihai Razvan Ungureanu a plecat din fruntea Ministerului de Externe.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: