MDRT: Nu vom efectua nicio plata catre THR-TNS pana la clarificarea aspectelor legate de brand

Data publicarii: 30-07-2010 | Turism

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a comunicat vineri ca nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul contractului legat de brandul de turism al Romaniei, pana la clarificarea aspectelor legate de brand aparute in presa.

MDRT anunta ca a solicitat vineri asocierii THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres, partenerul contractual in proiectul de realizare a brandului de turism al Romaniei, sa comunice de urgenta pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele trei elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet.

"Scrisoarea oficiala a MDRT, inregistrata cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea a garantat originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale. Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte", au precizat reprezentantii MDRT.

Ministrul turismului, Elena Udrea, a lansat joi, in cadrul Zilei Romaniei la Expo 2010 Shanghai, brandul turistic al Romaniei. Noul slogan de promovare turistica a Romaniei este "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina").

In mediul online autohton a fost remarcata asemanarea dintre frunza din noul logo de promovare turistica a Romaniei si logo-ul unui proiect de transport international. Elena Udrea a declarat, in legatura cu zvonurile aparute privind plagiatul logo-ului, ca intreg conceptul a fost cumparat cu toate drepturile de autor si ca situatia este legala.

NewsIn