Credit Europe Bank a inceput plata despagubirilor catre clientii care s-au trezit fara bani in cont

Data publicarii: 12-08-2010 | Finante-Banci

Clientii sucursalei Credit Europe Bank Brasov care au constatat efectuarea unor tranzactii neautorizate pe conturile lor vor primi din partea bancii "toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative", primele restituiri fiind deja facute, au anuntat reprezentantii bancii.

"Deoarece tipologia operatiunilor este diferita, banca a demarat o cercetare interna si, pe masura ce tranzactiile efectuate fara acordul clientilor sunt confirmate cu documente, se vor restitui fara intarziere sumele de bani datorate. In acest sens, precizam ca au fost facute primele restituiri de bani si in cursul zilei de astazi (joi - n.r.) vom continua platile catre clientii ale caror sesizari au fost verificate", se arata intr-un comunicat de joi al Credit Europe Bank.

Reprezentantii Credit Europe Bank mai precizeaza ca banca isi asuma responsabilitatea restituirii sumelor revendicate si dispune de lichiditatile necesare onorarii acestor plati.

Credit Europe Bank a demarat in 30 iulie o ancheta interna cu privire la disparitia unor sume de bani din conturile unor clienti ai sucursalei Brasov, iar la 5 august a sesizat Parchetul, potrivit reprezentantilor bancii.

"In ziua in care am primit sesizari de la clienti am demarat ancheta. Noi stiam de situatie din 30 iulie, iar in 5 august am facut plangere penala la Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov. Pe baza sesizarilor a trebuit sa mearga echipa de control acolo sa faca niste verificari. Am constatat ca unele fapte trebuie cercetate de alte organe de urmarire penala motiv pentru care am facut sesizarea respectiva. Intai a trebui sa verificam daca sesizarile clientilor se sustin sau nu", a declarat, pentru NewsIn, Bogdan Plesuvescu, vicepresedinte adjunct in cadrul Directiei Juridice a Credit Europe Bank .

Reprezentantul Credit Europe Bank a adaugat ca banca a sesizat initial Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov. "Dansii au facut verificari si au trimis lucrarea la Serviciul de Investigarea Fraudelor Brasov, iar luni acestia au facut o Ordonanta de Declinarea Competentei catre DIICOT".

Potrivit purtatorului de cuvant al IPJ Brasov, Liviu Nagy, anchetatorii au identificat cinci suspecti care au accesat conturile devalizate. "Au fost identificati cinci suspecti: o persoana din conducerea bancii, trei operatori-ghiseu si un casier. Cei cinci au accesat cele patru conturi in luna iulie, efectuand operatiuni bancare ilegale fara autorizarea clientilor. Este vorba de fals informatic si frauda informatica. In data de 8 august, politistii au ajuns la concluzia ca dosarul nu e de competenta lor, iar luni dimineata (9 august, n.r.) au declinat dosarul catre DIICOT Brasov", a adaugat Nagy.

Miercuri, DIICOT Brasov a confirmat ca exista un dosar in acest caz. "S-a primit o sesizare din partea sucursalei unei banci privind existenta unor nereguli in sistemul informatic al bancii. In fapt, cu privire la mutarea unor sume de bani, din conturile unor persoane fizice in contul unei persoane juridice, de unde ulterior au si fost retrasi. In cauza se desfasoara acte premergatoare de cercetare indreptate impotriva unui angajat al bancii", a declarat miercuri Catalin Borcoman, procuror in cadrul DIICOT Brasov.

Scandalul de la sucursala Credit Europe Bank a devenit public dupa ce Protectia Consumatorului Brasov a primit mai multe sesizari de la clienti ai Credit Europe Bank, cu privire la faptul ca le-au disparut banii din conturi. Potrivit directorului OPC Brasov, Ionut Spataru, numarul sesizarilor se ridica la 10-11, iar suma totala disparuta la aproximativ 1.000.000 de lei. Spataru a spus ca este posibil ca numarul pagubitilor sa fie mai mare.

Directorul OPC Brasov a fost miercuri in control la sucursala bancii si a aplicat o amenda de 50.000 lei, avertizand institutia de credit ca va aplica amenzi pentru fiecare caz nou de devalizare descoperit, intre 5.000 si 50.000 de lei.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: