Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut cu 4% in S1, pentru prima data in ultimii 10 ani

Data publicarii: 01-09-2010 | Economie

Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut cu 4% in moneda nationala in primele sase luni din acest an comparativ cu perioada similara din 2009, acesta fiind primul declin inregistrat in acest sector in ultimii zece ani, arata rezultatele unui studiu Gfk Romania dat publicitatii miercuri.

"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile", a precizat consumer tracking director GfK Romania, Raluca Raschip.

Potrivit studiului, din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum se observa ca produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%), in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori.

In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Studiul GfK Romania mai arata ca cele mai dinamice formate raman in continuare magazinele de tip discount, cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009).

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare - cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: