Gheorghe Piperea: BNR trebuie sa ia masuri dure in cazul bancilor care refuza sa respecte legea
Data publicarii: 20-09-2010 | Finante-BanciBanca Nationala a Romaniei (BNR) ar trebui sa intervina in cazul bancilor care refuza sa aplice legislatia in vigoare, eventual prin demiterea unor conducatori de banci sau prin suspendarea autorizatiei de functionare, si nu prin simple avertismente, a declarat duminica avocatul Gheorghe Piperea.
Aproximativ 3.700 de clienti ai Volksbank Romania s-au constituit intr-un grup care doresc rezolvarea problemelor semnalate in timp, fiind hotarati sa ajunga in instanta in cazul in care banca nu le va rezolva problemele pe cale amiabila.
Gheorghe Piperea este partener coordonator al Piperea si Asociatii si reprezinta grupul de clienti nemultumiti ai Volksbank Romania care vor sa deschida primele actiuni in instanta.
"Cred ca este momentul prielnic ca BNR sa intervina pentru ca este vorba despre o situatie in care o serie de banci refuza sa aplice legislatia in vigoare. Sunt banci care nu vor sa aplice hotarari judecatoresti care prevad eliminarea in totalitate a acestui comision de risc, si nu redenumirea lui. Sunt situatii tipice in care BNR trebuie sa intervina, fie prin demiteri de conducatori de banci, fie prin eventuale suspendari ale autorizatiilor de functionare, si nu prin simple avertismente", a spus Gheorghe Piperea.
Clientii Volksbank Romania contesta, printre altele, continuarea perceperii de catre banca a comisionului de risc desi, potrivit OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, acest tip de comision ar trebui eliminat. De asemenea, acestia contesta modul de calcul al dobanzii, solicitand astfel restituirea sumelor pe care le considera percepute suplimentar fata de prevederile contractului.
"Comisionul de risc este rebotezat comision de administrare, dobanda de referinta este o ciudatenie de calcul intre EURIBOR si indicele de referinta interna al bancii, in loc de EURIBOR. Este vorba despre plati ilegale", a mentionat duminica avocatul Gheorghe Piperea, prezent la intalnirea organizata de clientii nemultumiti ai Volksbank Romania.
Acesta a mentionat ca aproximativ 16 banci pot fi date in judecata in perioada urmatoare. "Sunt contactat de inca patru sau cinci asociatii, in afara de clienti ai Volksbank Romania care deja au semnat contracte cu mine", a mai spus Piperea. Acesta a adaugat ca sunt multe case de avocatura care au preluat procese de acest gen, de dimensiuni mai mici sau mai mari.
"Un proces de protectia consumatorilor dureaza de obicei cam 20 de luni, dar cand e vorba de un proces colectiv de o asemenea anvergura ar trebui sa dureze mai putin, aproximativ 6 luni. Sansele de a castiga nu sunt de 100%, dar cu certitudine sunt mai mari de 50%", a spus Piperea, care a adaugat ca exista posibilitatea ca acest proces sa fie pierdut in conditiile in care acesta depinde de anumite lucruri obiective sau chiar subiective.
Aproximativ 3.700 de clienti ai Volksbank Romania s-au constituit intr-un grup care doresc rezolvarea problemelor semnalate in timp, fiind hotarati sa ajunga in instanta in cazul in care banca nu le va rezolva problemele pe cale amiabila.
Gheorghe Piperea este partener coordonator al Piperea si Asociatii si reprezinta grupul de clienti nemultumiti ai Volksbank Romania care vor sa deschida primele actiuni in instanta.
"Cred ca este momentul prielnic ca BNR sa intervina pentru ca este vorba despre o situatie in care o serie de banci refuza sa aplice legislatia in vigoare. Sunt banci care nu vor sa aplice hotarari judecatoresti care prevad eliminarea in totalitate a acestui comision de risc, si nu redenumirea lui. Sunt situatii tipice in care BNR trebuie sa intervina, fie prin demiteri de conducatori de banci, fie prin eventuale suspendari ale autorizatiilor de functionare, si nu prin simple avertismente", a spus Gheorghe Piperea.
Clientii Volksbank Romania contesta, printre altele, continuarea perceperii de catre banca a comisionului de risc desi, potrivit OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, acest tip de comision ar trebui eliminat. De asemenea, acestia contesta modul de calcul al dobanzii, solicitand astfel restituirea sumelor pe care le considera percepute suplimentar fata de prevederile contractului.
"Comisionul de risc este rebotezat comision de administrare, dobanda de referinta este o ciudatenie de calcul intre EURIBOR si indicele de referinta interna al bancii, in loc de EURIBOR. Este vorba despre plati ilegale", a mentionat duminica avocatul Gheorghe Piperea, prezent la intalnirea organizata de clientii nemultumiti ai Volksbank Romania.
Acesta a mentionat ca aproximativ 16 banci pot fi date in judecata in perioada urmatoare. "Sunt contactat de inca patru sau cinci asociatii, in afara de clienti ai Volksbank Romania care deja au semnat contracte cu mine", a mai spus Piperea. Acesta a adaugat ca sunt multe case de avocatura care au preluat procese de acest gen, de dimensiuni mai mici sau mai mari.
"Un proces de protectia consumatorilor dureaza de obicei cam 20 de luni, dar cand e vorba de un proces colectiv de o asemenea anvergura ar trebui sa dureze mai putin, aproximativ 6 luni. Sansele de a castiga nu sunt de 100%, dar cu certitudine sunt mai mari de 50%", a spus Piperea, care a adaugat ca exista posibilitatea ca acest proces sa fie pierdut in conditiile in care acesta depinde de anumite lucruri obiective sau chiar subiective.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut