Casele de avocatura ar putea primi circa 500.000 euro de la clientii nemultumiti ai bancilor
Data publicarii: 21-09-2010 | Finante-BanciCasele de avocatura ar putea incasa o jumatate de milion de euro, daca cei aproximativ 12.000 de clienti nemultumiti ai bancilor ar actiona in instanta institutiile financiare la care au credite, in conditiiile in care ar plati onorarii de 30 - 40 de euro, estimeaza avocatul Gheorghe Piperea.
Clientii mai multor banci s-au reunit in grupuri si vor sa actioneze bancile de la care au luat credit in judecata, fiind nemultumiti de modul in care acestea au inteles sa aplice OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
"Probabil, in medie, s-ar incasa 30- 40 de euro de la fiecare. La acestea s-ar putea adauga onorariul de succes, care este mult sub 10%. Sumele acestea sunt insignifinate, avand in vedere ce economii ar face 12.000 de persoane din astfel de procese", a declarat, pentru NewsIn, Gheorghe Piperea.
Acesta nu precizat care va fi onorariul perceput de la clientii sai, intrucat exista clauze de confidentialitate in contracte, dar a mentionat ca exista o diferena majora de tarif intre contractele colective si cele individuale. "Diferenta dintre procesul individual si cel colectiv este enorma, uneori este si de 100%", a spus el.
Piperea a declarat ca, in cazul Volksbank Romania, sunt deja 530 de contracte semnate, dar exista potential pentru inca 3.000 de clienti care vor probabil vor vrea sa mearga cu el sau cu alta firma de avocatura. De asemenea, in cazul BCR este vorba deja de 500 de persoane si inca 1000 care asteapta sa semneze contrcatele. "La Raiffeisen sunt deja 200 de persoane. Acestea sunt cele trei grupuri de persoane care au semnat pana in prezent", a spus Piperea.
El a declarat recent ca un proces de protectia consumatorilor dureaza de obicei cam 20 de luni, dar cand e vorba de un proces colectiv de o asemenea anvergura ar trebui sa dureze mai putin, aproximativ 6 luni. Totodata, Piperea a precizat ca sansele de a castiga nu sunt de 100%, dar cu certitudine sunt mai mari de 50% si ca exista posibilitatea ca un astfel de proces sa fie pierdut in conditiile in care acesta depinde de anumite lucruri obiective sau chiar subiective.
Clientii mai multor banci s-au reunit in grupuri si vor sa actioneze bancile de la care au luat credit in judecata, fiind nemultumiti de modul in care acestea au inteles sa aplice OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
"Probabil, in medie, s-ar incasa 30- 40 de euro de la fiecare. La acestea s-ar putea adauga onorariul de succes, care este mult sub 10%. Sumele acestea sunt insignifinate, avand in vedere ce economii ar face 12.000 de persoane din astfel de procese", a declarat, pentru NewsIn, Gheorghe Piperea.
Acesta nu precizat care va fi onorariul perceput de la clientii sai, intrucat exista clauze de confidentialitate in contracte, dar a mentionat ca exista o diferena majora de tarif intre contractele colective si cele individuale. "Diferenta dintre procesul individual si cel colectiv este enorma, uneori este si de 100%", a spus el.
Piperea a declarat ca, in cazul Volksbank Romania, sunt deja 530 de contracte semnate, dar exista potential pentru inca 3.000 de clienti care vor probabil vor vrea sa mearga cu el sau cu alta firma de avocatura. De asemenea, in cazul BCR este vorba deja de 500 de persoane si inca 1000 care asteapta sa semneze contrcatele. "La Raiffeisen sunt deja 200 de persoane. Acestea sunt cele trei grupuri de persoane care au semnat pana in prezent", a spus Piperea.
El a declarat recent ca un proces de protectia consumatorilor dureaza de obicei cam 20 de luni, dar cand e vorba de un proces colectiv de o asemenea anvergura ar trebui sa dureze mai putin, aproximativ 6 luni. Totodata, Piperea a precizat ca sansele de a castiga nu sunt de 100%, dar cu certitudine sunt mai mari de 50% si ca exista posibilitatea ca un astfel de proces sa fie pierdut in conditiile in care acesta depinde de anumite lucruri obiective sau chiar subiective.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut