Numarul reclamatiilor primite de CSA a sporit cu 122% in primele sase luni, la peste 5.000
Data publicarii: 22-09-2010 | Finante-BanciArbitrul asigurarilor a primit in primele sase luni 5.028 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, cu 121,7% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar cele mai multe reclamatii (80%) vizeaza neplata despagubirilor cuvenite, arata datele Comisiei de Supraveghere
"Ponderea importanta o detin cele 4.026 reclamatii, reprezentand 80,07% din totalul petitiilor primite in semestrul I 2010, care vizeaza neplata despagubirilor cuvenite, ca urmare a neconcordantelor stabilite de asiguratori in dinamica accidentelor, a reparatiilor suplimentare efectuate si neconstatate initial sau ca urmare a constatarii unor avarii mai vechi", potrivit CSA.
Pe segmentul de asigurari CASCO s-a inregistrat o crestere de 80,11% a numarului de reclamatii si sesizari, iar pe segmentul de asigurari RCA cresterea a fost de de 134,25%. Pentru asigurarile de viata numarul de reclamatii si sesizari a sporit cu 50%.
Arbitrul asigurarilor sustine ca aceasta crestere are la baza in special necunoasterea de catre asigurati a conditiilor de asigurare facultativa Casco sau a conditiilor generale aferente celorlalte tipuri de asigurari facultative, dar si disfunctionalitati aparute intre asiguratori si service-uri.
CSA mentioneaza si disfunctionalitatile aparute in protocolarea unor cazuri de daune RCA solutionate prin constatul amiabil, determinate de completarea incorecta a formularului "Constatare amiabila de accident" atat de catre asigurati cat si de pagubiti, astfel incat, in multe situatii, acesta nu furnizeaza acele elemente si fapte necesare solutionarii dosarelor de dauna.
In primul semestru au fost solutionate favorabil 2.960 petitii, ceea ce reprezinta 58,87% din totalul reclamatiilor inregistrate in aceasta perioada.
"Ponderea importanta o detin cele 4.026 reclamatii, reprezentand 80,07% din totalul petitiilor primite in semestrul I 2010, care vizeaza neplata despagubirilor cuvenite, ca urmare a neconcordantelor stabilite de asiguratori in dinamica accidentelor, a reparatiilor suplimentare efectuate si neconstatate initial sau ca urmare a constatarii unor avarii mai vechi", potrivit CSA.
Pe segmentul de asigurari CASCO s-a inregistrat o crestere de 80,11% a numarului de reclamatii si sesizari, iar pe segmentul de asigurari RCA cresterea a fost de de 134,25%. Pentru asigurarile de viata numarul de reclamatii si sesizari a sporit cu 50%.
Arbitrul asigurarilor sustine ca aceasta crestere are la baza in special necunoasterea de catre asigurati a conditiilor de asigurare facultativa Casco sau a conditiilor generale aferente celorlalte tipuri de asigurari facultative, dar si disfunctionalitati aparute intre asiguratori si service-uri.
CSA mentioneaza si disfunctionalitatile aparute in protocolarea unor cazuri de daune RCA solutionate prin constatul amiabil, determinate de completarea incorecta a formularului "Constatare amiabila de accident" atat de catre asigurati cat si de pagubiti, astfel incat, in multe situatii, acesta nu furnizeaza acele elemente si fapte necesare solutionarii dosarelor de dauna.
In primul semestru au fost solutionate favorabil 2.960 petitii, ceea ce reprezinta 58,87% din totalul reclamatiilor inregistrate in aceasta perioada.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut