In portofoliul de asigurari de viata incheiate in 2010 la ING, prima medie anuala alocata de clienti este de circa 1.700 RON

Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-Banci

 Clientii care au incheiat o polita de viata la ING in primele noua luni ale anului 2010 au mobilizat resurse financiare in crestere cu circa 10% comparativ cu anul precedent si cu aproape 45% mai mari fata de acum cinci ani. Astfel, in portofoliul de asigurari noi cu componenta de economisire sau investitie incheiate la ING in 2010, nivelul mediu al primei brute subscrise (care reprezinta suma destinata acumularii sau investitiei si acoperirii costurilor aferente politei) este de peste 1.700 RON, comparativ cu 1.574 RON in 2009 si 1.190 la sfarsitul anului 2005. 

"Realitatea cu care se confrunta consumatorii in prezent ii determina sa se gandeasca mai atent la planificarea viitorului si la necesitatea de a economisi pentru atingerea unor obiective importante. Constientizarea acestei nevoi este un prim pas intr-un proces de lunga durata, de aceea este esentiala comunicarea continua a beneficiilor economisirii de lunga durata", a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurari de Viata. "In acest context, la ING am initiat un nou demers de informare si educare, menit sa clarifice rolul esential al asigurarilor de viata in planificarea financiara pentru viitor". 

"Introducere in Viitorologie" - o campanie prin care ING abordeaza comunicarea in mod personalizat. 

Pana la sfarsitul anului, ING desfasoara o campanie de comunicare de masa, "Introducere in Viitorologie", care propune consumatorilor o perspectiva noua asupra asigurarilor de viata si a beneficiilor acestora privind acumularea de resurse financiare. Campania, care completeaza demersul desfasurat in 2009 - "ING Asigurari de Viata si Declaratii de Dragoste" -, se desfasoara pe principalele canale nationale de televiziune (prin intermediul a patru spoturi TV) si in mediul online (printr-un "buchet" de minisite-uri si web-bannere pozitionate pe portaluri selectate). 

Un alt element de noutate in campania ING Asigurari de Viata este adaptarea comunicarii tuturor profilurilor de consumatori, asa cum au fost identificate printr-un studiu calitativ realizat de compania de cercetare Anamnesis ("Prime Prospects 2010", aprilie 2010). Cercetarea delimiteaza trei categorii de persoane in functie de stilul de viata, de aspiratiile si motivatiile acestora, de felul in care privesc si planifica viitorul, de atitudinea privind banii etc. 

Prima categorie - "Hedonistii" este aceea a persoanelor care se bucura cat pot de viata, cheltuiesc mai degraba pentru placerile imediate si sunt optimiste in privinta viitorului. Acestea nu manifesta o apetenta foarte ridicata spre planificare, obiectivele pe termen scurt vizeaza in principal achizitionarea de bunuri care le ofera confort, in timp ce, pe termen lung, urmaresc obiective legate de aspiratiile personale si de asigurare a unei existente placute la varsta pensionarii (ex. casa de vacanta).  

A doua categorie este reprezentata de persoanele calculate, care dispun de resurse financiare, dar sunt foarte chibzuite in cheltuirea lor. Sunt oameni interesati de planificare, isi doresc si sunt preocupati de economisire si isi asuma doar riscuri calculate. Strategia pe termen lung include obiective concrete, precum achizitia unui automobil, a unei case, rambursarea unui credit etc. 

"Intreprinzatorii" sunt persoane carora le place sa se descurce singure si se implica in mai multe proiecte o data. Cunoscandu-si foarte bine prioritatile si asipratiile - care vizeaza, in principal, mentinerea stilului de viata - sunt constiente de faptul ca existenta lor viitoare este un rezultat al actiunilor din prezent. Sunt persoane interesate de investitii, dispuse sa isi asume riscuri pentru a obtine beneficii financiare. 

"Oamenii au atitudini diferite fata de viata si de modul in care isi planifica viitorul, iar prin mesajele declinate pentru fiecare categorie in parte dorim sa raspundem la intrebarile si aspiratiile lor specifice", a declarat Carmen Soare, director de marketing al ING Asigurari de Viata. "Discutand cu clientii nostri, am inteles insa ca, indiferent de modul in care privim viitorul, stim cu siguranta ca si atunci vor fi vise si dragoste, iar o asigurare de viata cu componenta de acumulare ne ajuta sa ne indeplinim obiectivele personale si pe ale celor dragi".

Profilul clientilor si produsele preferate difera in functie de etapa din viata in care se regasesc. 

Daca analizam profilul consumatorilor care au incheiat o asigurare de viata la ING observam ca preferintele acestora difera in functie de etapa din viata in care se gasesc. Astfel, in timp ce tinerii - aflati la inceput de drum -, cuplurile fara copii si persoanele singure opteaza cu precadere pentru politele cu investitii si pentru cele de pensie, atunci cand in viata lor apare un copil, clientii isi completeaza portofoliul cu produse destinate copiilor. Familiile mature, cu copii de peste 18 ani, se indreapta in principal catre investitii si economisire. 

"Persoanele care incheie o asigurare de viata cu componenta de acumulare urmaresc, pe langa beneficiul esential al protectiei financiare oferit celor dragi, si oportunitatea de a economisi pe termen lung. Asigurarea de viata este un instrument financiar care creeaza autodisciplina in economisire, permitand acumularea sumelor necesare pentru educatia copiilor, pentru obtinerea unui venit suplimentar la pensie sau pentru orice alt obiectiv din viitor", a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurari de Viata. 

In functie de obiectivele urmarite, clientii aleg metode diferite de incasare a sumelor acumulate la maturizarea contractelor de asigurare. 

In functie de obiectivul urmarit, modalitatea in care clientii aleg sa incaseze sumele acumulate prin intermediul asigurarii de viata atunci cand contractele ajung la maturitate difera. Astfel, la nivelul intregului portofoliu de contracte maturizate al ING Asigurari de Viata, 89% dintre clienti au ales sa incaseze intreaga suma o data. In segmentul de planuri financiare pentru copii, 39% dintre contractele ajunse la maturitate de-a lungul anilor au fost platite sub forma de plata unica.  

In ceea ce priveste contractele ajunse la maturitate in primele noua luni ale anului 2010, se remarca o crestere a preferintelor pentru rente anuale, procentul crescand de la 11% la 17%.


Comunicat de presa