Profitul net al BRD a scazut cu 28% in primele noua luni, la 474 milioane lei
Data publicarii: 01-11-2010 | Finante-BanciBRD - Groupe Societe Generale a inregistrat un profit net de 474 mil. lei (113 mil. euro) in primele noua luni, in scadere cu 28% fata de aceeasi perioada din 2009, iar activele bancii erau de 47 mld. lei la sfarsitul lui septembrie, cu 2% mai mici fata de 30 septembrie 2009, a anuntat luni banca.
"Rezultatele obtinute la sfarsitul primelor noua luni ale acestui an dovedesc constanta cu care banca realizeaza rezultate bune la nivel comercial. Reusim in continuare sa controlam strict nivelul cheltuielilor generale, aspect care genereaza un bun raport cost/venit. Mediul economic dificil ne influenteaza direct, cresterea nivelului costului net al riscului fiind o consecinta a deteriorarii situatiei economice generale", a declarat presedintele director general al BRD - Groupe Societe Generale, Guy Poupet.
Banca anunta ca principalii indicatori financiari la 30 septembrie 2010 au fost calculati in conformitate cu standardele romanesti de contabilitate.
Banca a inregistrat un venit net de 2,65 miliarde lei (634 milioane euro), cu 5% mai mare decat la 30 septembrie 2009. De asemenea, rezultatul brut din exploatare a inregistrat si o crestere de 11% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,6 miliarde lei (389 milioane euro), reflectand o activitate dinamica la nivel operational.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 34,05 miliarde lei, cu 3% mai mare fata de 30 septembrie 2009. La nivelul clientelei de persoane fizice, volumul creditelor a ajuns la 16,4 miliarde lei, in crestere cu 4%. Totodata, valoarea creditelor acordate clientelei de persoane juridice a crescut cu 3%, pana la 17,65 miliarde lei.
Costul net al riscului a fost de 1,05 miliarde lei (252 milioane euro), comparativ cu 673 milioane lei in primele noua luni din 2009. Raportul cost/venituri s-a situat la nivelul de 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009.
Depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul primelor noua luni ale anului 2010 un nivel constant fata de 30 septembrie 2009, ajungand la 29,96 miliarde lei.
Banca precizeaza ca a acordat o atentie deosebita controlului cheltuielilor generale, care au scazut cu 3% fata de primele noua luni ale anului 2009. Acest aspect a contribuit la continuarea tendintei de imbunatatire a coeficientului de exploatare: 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009.
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primelor noua luni de 14%.
Potrivit BRD, conversia in euro s-a realizat pentru contul de profit si pierdere pe baza cursului mediu calculat pentru primele 9 luni ale anului, de 4,1837 lei pentru 1 euro, iar pentru bilant pe baza cursului BNR la 30 eptembrie 2010, de 4,2674 lei pentru 1 euro.
BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul lunii septembrie 2010, aproape 2,5 milioane de clienti. La aceeasi data, BRD avea aprope 2,2 milioane de carduri valide si opera o retea de aproximativ 1 500 ATM-uri si peste 21.000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii septembrie 2010, la 47 miliarde lei (11 miliarde euro), mai mic cu 2% in raport cu 30 septembrie 2009.
"Rezultatele obtinute la sfarsitul primelor noua luni ale acestui an dovedesc constanta cu care banca realizeaza rezultate bune la nivel comercial. Reusim in continuare sa controlam strict nivelul cheltuielilor generale, aspect care genereaza un bun raport cost/venit. Mediul economic dificil ne influenteaza direct, cresterea nivelului costului net al riscului fiind o consecinta a deteriorarii situatiei economice generale", a declarat presedintele director general al BRD - Groupe Societe Generale, Guy Poupet.
Banca anunta ca principalii indicatori financiari la 30 septembrie 2010 au fost calculati in conformitate cu standardele romanesti de contabilitate.
Banca a inregistrat un venit net de 2,65 miliarde lei (634 milioane euro), cu 5% mai mare decat la 30 septembrie 2009. De asemenea, rezultatul brut din exploatare a inregistrat si o crestere de 11% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,6 miliarde lei (389 milioane euro), reflectand o activitate dinamica la nivel operational.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 34,05 miliarde lei, cu 3% mai mare fata de 30 septembrie 2009. La nivelul clientelei de persoane fizice, volumul creditelor a ajuns la 16,4 miliarde lei, in crestere cu 4%. Totodata, valoarea creditelor acordate clientelei de persoane juridice a crescut cu 3%, pana la 17,65 miliarde lei.
Costul net al riscului a fost de 1,05 miliarde lei (252 milioane euro), comparativ cu 673 milioane lei in primele noua luni din 2009. Raportul cost/venituri s-a situat la nivelul de 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009.
Depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul primelor noua luni ale anului 2010 un nivel constant fata de 30 septembrie 2009, ajungand la 29,96 miliarde lei.
Banca precizeaza ca a acordat o atentie deosebita controlului cheltuielilor generale, care au scazut cu 3% fata de primele noua luni ale anului 2009. Acest aspect a contribuit la continuarea tendintei de imbunatatire a coeficientului de exploatare: 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009.
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primelor noua luni de 14%.
Potrivit BRD, conversia in euro s-a realizat pentru contul de profit si pierdere pe baza cursului mediu calculat pentru primele 9 luni ale anului, de 4,1837 lei pentru 1 euro, iar pentru bilant pe baza cursului BNR la 30 eptembrie 2010, de 4,2674 lei pentru 1 euro.
BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul lunii septembrie 2010, aproape 2,5 milioane de clienti. La aceeasi data, BRD avea aprope 2,2 milioane de carduri valide si opera o retea de aproximativ 1 500 ATM-uri si peste 21.000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii septembrie 2010, la 47 miliarde lei (11 miliarde euro), mai mic cu 2% in raport cu 30 septembrie 2009.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall