Laszlo Borbely: De la 1 ianuarie si masinile Euro 5 vor plati taxa auto
Data publicarii: 10-11-2010 | AutoTaxa auto va fi platita de la 1 ianuarie 2011 si pentru masinile cu motorizare Euro 5, pentru ca si acestea polueaza, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa, ministrul Mediului, Laszlo Borbley.
'Pana acum nu se platea taxa pentru Euro 5. De la 1 ianuarie 2011, toate masinile fabricate vor fi obligatoriu echipate Euro 5 si nu mai putem sta fara a le taxa, pentru ca si ele polueaza, chiar daca mai putin', a spus Laszlo Borbely.
Ministerul Mediului a propus, deocamdata, ca la Euro 5 sa fie achitata o taxa de 116 euro pentru masinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul unei motorizari de 1.100 cmc. Taxa se va ridica la 680 de euro pentru masinile noi si 618 euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. In cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxa auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.
La masinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 cmc, fata de 380 euro - vechea taxa auto, si de 399 euro la o masina veche de trei ani, fata de 315 euro vechea taxa.
La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 de cmc, noua taxa va fi mai mare cu 23 la suta, respectiv 1.281 euro la o masina veche de doi ani fata de 1.060 euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la masinile vechi de patru ani fata de 899 euro in vechea forma a taxei auto.
La Euro 3, la un autoturism cu un motor de 1.400 cmc, noua taxa ajunge la 998 euro la masinile cu o vechime de 7 ani, fata de 673 in vechea forma a taxei, respectiv la 880 de euro pentru masinile vechi de opt ani fata de 594 de euro in 2010, ceea ce reprezinta la motorizarea Euro 3 o crestere cu 35 la suta.
In ceea ce priveste motorizarile Euro 2, la un motor de 1.400 cmc, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 fata de 1.618 in vechea forma a taxei, respectiv de 1.499 de euro la masinile vechi de 12 ani, fata de 1.000 euro in prezent.
Ministerul Mediului lucreaza la o facilitate suplimentara pentru masinile hibrid si electrice, astfel incat acestea sa nu plateasca taxa de prima inmatriculare.
'Pana acum nu se platea taxa pentru Euro 5. De la 1 ianuarie 2011, toate masinile fabricate vor fi obligatoriu echipate Euro 5 si nu mai putem sta fara a le taxa, pentru ca si ele polueaza, chiar daca mai putin', a spus Laszlo Borbely.
Ministerul Mediului a propus, deocamdata, ca la Euro 5 sa fie achitata o taxa de 116 euro pentru masinile noi, de 91 de euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul unei motorizari de 1.100 cmc. Taxa se va ridica la 680 de euro pentru masinile noi si 618 euro pentru cele vechi de doi ani, in cazul autoturismelor cu 2.000 cmc. In cazul celor cu motor de 3.000 cmc, noua taxa auto va fi de 2.160 euro pentru cele noi, respectiv de 1.706 pentru cele vechi de doi ani.
La masinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie va fi de 483 euro la cele vechi de un an, cu motor de 1.400 cmc, fata de 380 euro - vechea taxa auto, si de 399 euro la o masina veche de trei ani, fata de 315 euro vechea taxa.
La autoturismele Euro 4 cu motor de 2.000 de cmc, noua taxa va fi mai mare cu 23 la suta, respectiv 1.281 euro la o masina veche de doi ani fata de 1.060 euro taxa veche, respectiv de 1.424 euro la masinile vechi de patru ani fata de 899 euro in vechea forma a taxei auto.
La Euro 3, la un autoturism cu un motor de 1.400 cmc, noua taxa ajunge la 998 euro la masinile cu o vechime de 7 ani, fata de 673 in vechea forma a taxei, respectiv la 880 de euro pentru masinile vechi de opt ani fata de 594 de euro in 2010, ceea ce reprezinta la motorizarea Euro 3 o crestere cu 35 la suta.
In ceea ce priveste motorizarile Euro 2, la un motor de 1.400 cmc, taxa pentru un autoturism vechi de zece ani este de 2.428 fata de 1.618 in vechea forma a taxei, respectiv de 1.499 de euro la masinile vechi de 12 ani, fata de 1.000 euro in prezent.
Ministerul Mediului lucreaza la o facilitate suplimentara pentru masinile hibrid si electrice, astfel incat acestea sa nu plateasca taxa de prima inmatriculare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut