CE a primit mai multe plangeri de la banci si institutii nebancare din Romania pentru OUG 50
Data publicarii: 16-11-2010 | Finante-BanciComisia Europeana (CE) a primit mai multe plangeri de la institutii bancare si nebancare din Romania, deoarece prevederile articolului 95 din OUG 50 ar avea implicatii privind "principiul retroactivitatii", fiind in neconcordanta cu prevederile directivei 48/2008, a anuntat luni ANPC.
"Comisia a mentionat ca a primit mai multe plangeri de la institutii bancare si nebancare romane care sustin ca prevederile articolului 95 din OUG 50/2010, raportate la prevederile articolului 30 din Directiva 2008/48/CE, ar avea implicatii in ceea ce priveste principiul retroactivitatii si ar determina neconcordante cu prevederile Directivei", se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru protectia Consumatorului (ANPC).
Delegatia romana condusa de Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-a intalnit in 9 noiembrie, la Bruxelles, cu reprezentanti ai Comisiei Europene pentru a clarifica aspecte referitoare la articolul 95 din OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
Conform articolului 95, prevederile Ordonantei se aplica si contractelor in curs de derulare, fapt considerat de catre reprezentantii mediului bancar a fi neconform cu prevederile articolul 30, paragraf (1) din directiva 2008/48/CE. Articolul 30, paragraf (1) precizeaza ca Directiva nu se aplica acelor "contracte de credit existente la data intrarii in vigoare a masurilor nationale de punere in aplicare".
Presedintele ANPC a sustinut ca prin OUG 50/2010 se urmareste realizarea intr-un mod transparent a contractelor de credit, clarificarea drepturilor si obligatiilor partilor, normalizarea relatiei dintre clienti si banci, tinand cont de istoricul pe care aceasta il are, dar si incurajarea concurentei pe piata bancara.
"Comisia a afirmat ca intelege intentiile autoritatilor romane si doreste sa gaseasca, impreuna cu acestea, o solutie care sa asigure echilibrul intre drepturile si obligatiile partilor, precizand ca va lua in calcul discutiile avute si va veni cu propuneri care ar putea conduce la obtinerea unui rezultat pozitiv.Ambele parti s-au aratat deschise in vederea continuarii dialogului pentru gasirea unei solutii optime", se arata in comunicat.
"Comisia a mentionat ca a primit mai multe plangeri de la institutii bancare si nebancare romane care sustin ca prevederile articolului 95 din OUG 50/2010, raportate la prevederile articolului 30 din Directiva 2008/48/CE, ar avea implicatii in ceea ce priveste principiul retroactivitatii si ar determina neconcordante cu prevederile Directivei", se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru protectia Consumatorului (ANPC).
Delegatia romana condusa de Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-a intalnit in 9 noiembrie, la Bruxelles, cu reprezentanti ai Comisiei Europene pentru a clarifica aspecte referitoare la articolul 95 din OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
Conform articolului 95, prevederile Ordonantei se aplica si contractelor in curs de derulare, fapt considerat de catre reprezentantii mediului bancar a fi neconform cu prevederile articolul 30, paragraf (1) din directiva 2008/48/CE. Articolul 30, paragraf (1) precizeaza ca Directiva nu se aplica acelor "contracte de credit existente la data intrarii in vigoare a masurilor nationale de punere in aplicare".
Presedintele ANPC a sustinut ca prin OUG 50/2010 se urmareste realizarea intr-un mod transparent a contractelor de credit, clarificarea drepturilor si obligatiilor partilor, normalizarea relatiei dintre clienti si banci, tinand cont de istoricul pe care aceasta il are, dar si incurajarea concurentei pe piata bancara.
"Comisia a afirmat ca intelege intentiile autoritatilor romane si doreste sa gaseasca, impreuna cu acestea, o solutie care sa asigure echilibrul intre drepturile si obligatiile partilor, precizand ca va lua in calcul discutiile avute si va veni cu propuneri care ar putea conduce la obtinerea unui rezultat pozitiv.Ambele parti s-au aratat deschise in vederea continuarii dialogului pentru gasirea unei solutii optime", se arata in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut