Se incinge concurenta dintre banci. Bancherii se bat intre ei pentru clienti cu oferte mai bune
Data publicarii: 16-11-2010 | Finante-BanciPerioada de inasprire a conditiilor de acordare a creditelor se apropie de sfarsit, conform unui sondaj BNR in randul bancherilor
Daca pana acum s-au multumit sa obtina bani in mare parte doar din dobanzile incasate pe creditele aflate deja in derulare, concurenta din ce in ce mai mare din sistemul bancar ii obliga pe bancheri sa se "bata" in dobanzi mai mici pentru clientii noi. Concluzia reiese dintr-un sondaj de opinie efectuat de BNR in randul bancherilor, conform caruia bancile se asteapta ca cererea de credite de consum sa creasca, dupa o lunga perioada de contractie.
"Nu e nevoie de anchetele BNR sa constatam ca bancile incearca din nou sa vanda credite. Este suficient sa ne uitam la TV, unde au reaparut reclamele la produse bancare, reclame care disparusera in ultimele luni", a declarat pentru gandul Ilie Serbanescu, analist economic. "Clienti noi, cu bonitate, nu mai sunt insa. Bugetarii, de exemplu, sunt eliminati din start. Cel mai probabil ofertele prezentate acum se refera la refinantari, doar ca bancile evita sa recunoasca faptul ca incearca sa isi fure una alteia clientii. Daca nu ai clienti noi, incerci sa ii iei «cu japca» pe cei ai concurentilor. Concurenta este ceea ce ne-a lipsit pana acum", a adaugat el.
Integral in Gandul.info
Daca pana acum s-au multumit sa obtina bani in mare parte doar din dobanzile incasate pe creditele aflate deja in derulare, concurenta din ce in ce mai mare din sistemul bancar ii obliga pe bancheri sa se "bata" in dobanzi mai mici pentru clientii noi. Concluzia reiese dintr-un sondaj de opinie efectuat de BNR in randul bancherilor, conform caruia bancile se asteapta ca cererea de credite de consum sa creasca, dupa o lunga perioada de contractie.
"Nu e nevoie de anchetele BNR sa constatam ca bancile incearca din nou sa vanda credite. Este suficient sa ne uitam la TV, unde au reaparut reclamele la produse bancare, reclame care disparusera in ultimele luni", a declarat pentru gandul Ilie Serbanescu, analist economic. "Clienti noi, cu bonitate, nu mai sunt insa. Bugetarii, de exemplu, sunt eliminati din start. Cel mai probabil ofertele prezentate acum se refera la refinantari, doar ca bancile evita sa recunoasca faptul ca incearca sa isi fure una alteia clientii. Daca nu ai clienti noi, incerci sa ii iei «cu japca» pe cei ai concurentilor. Concurenta este ceea ce ne-a lipsit pana acum", a adaugat el.
Integral in Gandul.info
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut