Unde vor merge romanii la cumparaturi in 2015. Comertul modern, in crestere

Data publicarii: 17-11-2010 | Diverse
Romanii vor avea la dispozitie din ce in ce mai multe spatii comerciale moderne in urmatorii cinci ani, insa tot magazinele traditionale vor ramane principala forma de comert, estimeaza compania de cercetare de piata GfK. Astfel, in 2015, retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry si supermarketuri, dar si magazine de proximitate, va detine o cota de piata de 54% din consumul total de produse de larga folosinta. Aceasta inseamna o crestere de noua procente fata de acest moment, respectiv 45%.

De departe, cele mai mari cresteri pana in 2015 sunt prognozate in cazul hipermarketurilor, de la 21% in prezent la 26%, dar si la magazinele de tip discount, de la 10% la 16%. "Hipermarketurile si magazinele de tip discount isi vor pastra ritmul de crestere si in anii urmatori. De asemenea, magazinele de proximitate si cele traditionale vor ramane formele principale de comert si in 2015", a declarat Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK Romania, citata de Mediafax. Chiar daca urmeaza sa piarda un punct procentual din cota de piata, magazinele traditionale vor mai detine totusi 40% din consumul de produse.

 

citeste mai mult: Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro: