Criza evapora consumul de alcool. Vinul si bauturile spirtoase, declin de 10 - 20% fata de 2009
Data publicarii: Astazi, 06-12-2010 | EconomiePortia oficiala de alcool a romanului s-a redus substantial in 2010, in favoarea autoconsumului. In medie, consumul de spirtoase s-a micsorat cu un litru pe cap de locuitor, iar cel de vin, cu 10%
Romanii beau din ce in ce mai putine bauturi alcoolice, ca este vorba despre spirtoase ori vin. Afirmatia se verifica insa numai la nivel oficial, spun reprezentantii patronatelor de profil, care vorbesc despre scaderea consumului in ultimii doi ani pe fondul crizei economice. Asta nu inseamna ca in Romania nu se mai bea alcool de provenienta autohtona, pentru ca autoconsumul a crescut, potrivit companiilor din domeniu.
Producatorii de bauturi spirtoase se plang ca recesiunea le-a dat afacerile peste cap. Astfel, de la sase litri pe cap de locuitor in 2009, consumul oficial a scazut anul acesta cu un litru, pana la cinci litri, potrivit Organizatiei Patronale a Industriei Alcoolului si Bauturilor Alcoolice - Garant. Fata de 2008, romanii au renuntat la 2,5 litri de vodca, tuica, palinca, brandy ori rachiuri din fructe - toate fiind bauturi produse pe piata locala. "Pentru acest an, estimam un consum de 90-100 de milioane de litri, in scadere cu 15-20% comparativ cu anul trecut. Ca valoare, consumul din 2010 este estimat la circa 500 de milioane de euro", a declarat Romulus Dascalu, presedintele Garant, citat de Mediafax. Scaderea pietei spirtoaselor vine dupa ce anul trecut, consumul a scazut cu peste 25% comparativ cu anul precedent.
Romanii beau din ce in ce mai putine bauturi alcoolice, ca este vorba despre spirtoase ori vin. Afirmatia se verifica insa numai la nivel oficial, spun reprezentantii patronatelor de profil, care vorbesc despre scaderea consumului in ultimii doi ani pe fondul crizei economice. Asta nu inseamna ca in Romania nu se mai bea alcool de provenienta autohtona, pentru ca autoconsumul a crescut, potrivit companiilor din domeniu.
Producatorii de bauturi spirtoase se plang ca recesiunea le-a dat afacerile peste cap. Astfel, de la sase litri pe cap de locuitor in 2009, consumul oficial a scazut anul acesta cu un litru, pana la cinci litri, potrivit Organizatiei Patronale a Industriei Alcoolului si Bauturilor Alcoolice - Garant. Fata de 2008, romanii au renuntat la 2,5 litri de vodca, tuica, palinca, brandy ori rachiuri din fructe - toate fiind bauturi produse pe piata locala. "Pentru acest an, estimam un consum de 90-100 de milioane de litri, in scadere cu 15-20% comparativ cu anul trecut. Ca valoare, consumul din 2010 este estimat la circa 500 de milioane de euro", a declarat Romulus Dascalu, presedintele Garant, citat de Mediafax. Scaderea pietei spirtoaselor vine dupa ce anul trecut, consumul a scazut cu peste 25% comparativ cu anul precedent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut