Snobismul creste pretul hainelor de marca
Data publicarii: 08-09-2006"Intr-adevar, preturile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Radantu, marketing manager al Solmar Group, compania care detine in portofoliu francizele Mango, Promod, Castro si +it. "Nu adaugam nimic in plus. Tot ce este in plus reprezinta taxa vamala", precizeaza Radantu. Potrivit acesteia, contractul de franciza nu prevede un plafon al preturilor pe care trebuie sa il aplice francizatul.
"Contractul de franciza ne insufla principiile brandului respectiv – idei de marketing, aranjarea marfii, maniera de a vinde. Ne obliga sa respectam brandul si, de asemenea, pretul impus de ei in momentul lansarii colectiei", a mai adaugat reprezentanta Solmar Group.
Acest lucru este afirmat si de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanta in domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte si Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de imbracaminte la nivel local. "Preturile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate in afara Uniunii Europene", spune Steiner, citand oficiali Zara.
"Ceea ce este importat din Uniunea Europeana este scutit de taxe, iar daca produsele sunt fabricate in alte tari, cum este China, atunci compania-mama, prin intermediul careia sosesc produsele in Romania, este cea care plateste taxele", spune Manole Popa, general manager al companiei de textile Conted Dorohoi, care a produs imbracaminte in sistem lohn (hainele sunt produse la nivel local sub un brand international) pentru Zara si alte marci internationale. Popa spune ca produsele fabricate aici au luat drumul Spaniei, fiind aduse apoi de catre distribuitorii locali.
Tot in sistem lohn sunt fabricate sub branduri celebre produse si pe pietele Asiatice sau din America de Sud. Conform informatiilor disponibile, firmele centrale sunt cele care platesc taxele vamale pentru importuri din afara spatiului Schengen, acolo unde este cazul. "Importurile de confectii din statele Uniunii Europene sunt scutite de taxe vamale", confirma si Autoritatea Nationala a Vamilor.
"Firmele exploateaza snobismul romanilor in ceea ce priveste preturile. Daca se cumpara oricum, normal ca pun preturi mari", explica Popa.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare