Snobismul creste pretul hainelor de marca
Data publicarii: 08-09-2006
"Intr-adevar, preturile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Radantu, marketing manager al Solmar Group, compania care detine in portofoliu francizele Mango, Promod, Castro si +it. "Nu adaugam nimic in plus. Tot ce este in plus reprezinta taxa vamala", precizeaza Radantu. Potrivit acesteia, contractul de franciza nu prevede un plafon al preturilor pe care trebuie sa il aplice francizatul.
"Contractul de franciza ne insufla principiile brandului respectiv – idei de marketing, aranjarea marfii, maniera de a vinde. Ne obliga sa respectam brandul si, de asemenea, pretul impus de ei in momentul lansarii colectiei", a mai adaugat reprezentanta Solmar Group.
Acest lucru este afirmat si de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanta in domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte si Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de imbracaminte la nivel local. "Preturile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate in afara Uniunii Europene", spune Steiner, citand oficiali Zara.
"Ceea ce este importat din Uniunea Europeana este scutit de taxe, iar daca produsele sunt fabricate in alte tari, cum este China, atunci compania-mama, prin intermediul careia sosesc produsele in Romania, este cea care plateste taxele", spune Manole Popa, general manager al companiei de textile Conted Dorohoi, care a produs imbracaminte in sistem lohn (hainele sunt produse la nivel local sub un brand international) pentru Zara si alte marci internationale. Popa spune ca produsele fabricate aici au luat drumul Spaniei, fiind aduse apoi de catre distribuitorii locali.
Tot in sistem lohn sunt fabricate sub branduri celebre produse si pe pietele Asiatice sau din America de Sud. Conform informatiilor disponibile, firmele centrale sunt cele care platesc taxele vamale pentru importuri din afara spatiului Schengen, acolo unde este cazul. "Importurile de confectii din statele Uniunii Europene sunt scutite de taxe vamale", confirma si Autoritatea Nationala a Vamilor.
"Firmele exploateaza snobismul romanilor in ceea ce priveste preturile. Daca se cumpara oricum, normal ca pun preturi mari", explica Popa.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an