MASINA SECOND-HAND. Ce trebuie sa verifici cand cumperi o masina la mana a doua

Data publicarii: Astazi, 28-01-2011 | Auto

Desi valoarea noii taxe de poluare a crescut semnificativ de la inceputul acestui an, pentru multi dintre romani cumpararea unei masini second-hand este singura solutie de a avea un autovehicul.

Cumpararea unei masini second-hand este o provocare pe care putini o depasesc cu succes. Pentru a evita capcanele pe care le intind vanzatorii mai putin onesti, gandul va furnizeaza un mic ghid al lucrurilor mai putin uzuale pe care un eventual cumparator ar trebui sa le faca inainte de a bate palma cu vanzatorul unei masini la mana a doua.

Atentie la actele masinii!

• Nu uitati nicodata sa solicitati carnetul de service al autovehicului. In acest fel, veti afla de la reprezentanta producatorului auto ce interventii a suferit in timp masina pe care va ganditi sa o achizitionati. Daca va ganditi sa cumparati o masina second-hand de peste granita, nu faceti acest lucru pe fuga. Verificati in prealabil autovehiculul la Registrul Auto Roman(RAR). "Spre exemplu, o masina apartinand unei firme de leasing din Romania este vanduta, pe baza unor acte false, in Germania. Nu de putine ori firma din Germania o revinde chiar unei persoane din Romania. Cumparatorul, de buna credinta, merge la RAR si abia acolo afla ca masina este deja inmatriculata pe numele societatii de leasing", spune pentru gandul Cristian Muntean, directorul Asociatiei Societatilor de Service Auto din Romania (ASSAI), o organizatie profesionala care reprezinta interesele a peste 400 de service-uri auto independente.

• In plus, reprezentantul ASSAI, va sfatuieste sa cereti vanzatorului ultimele politie de asigurare ale masinii. Cu un mic efort de detectiv, veti putea afla de la societatea de asigurare "cazierul" autovehicului pe care doriti sa il cumparati.

Caroseria si motorul dau indicii importante despre varsta si uzura masinii

•Vizita la un tinichigiu va poate scuti de costurile unei investitii auto neinspirate. O masina second-hand al carui kilometraj arata cifre derizorii, dar are zgarieturi sau vopsea lipsa la imbinari, usi sau suruburile de prindere, ridica semne de intrebare in ochii cumparatorului avizat. O alta metoda de a verificare a vechimii reale este o analiza atenta a datelor de pe anvelope (marca, an de fabricatie). "Daca masina are pe bord 25.000 de kilometri si are alte anvelope decat cea de la roata de rezerva, probabil masina are in realitate mai multi kilometri", explica Muntean.

• Verificati elementele din aluminiu din jurul motorului. "Daca acestea sunt mate sau de culoare gri, inseamna ca materialele sunt imbatranite si masina are multi ani", spun specialistii. Similar, daca exista diferente mari de culoare intre furtunuri, cum ar fi cele de racire, este un semn ca autovehiculul a avut interventii in acea zona.

Continuarea in Gandul