Bancherii spun ca au invatat lectia OUG 50: Trebuie sa adoptam un cod de conduita

Data publicarii: 07-02-2011 | Finante-Banci


Rasvan Radu, directorul general al UniCredit Tiriac Bank, sustine ca bancile trebuie sa lucreze mult mai mult in ceea ce priveste atitudinea fata de clienti, pentru a recupera din increderea pierduta

Bancherii trebuie sa adopte un cod de conduita in ceea ce priveste relatia cu clientii pentru a recastiga o parte din increderea pierduta in fata acestora, sustine Rasvan Radu, directorul general al UniCredit Tiriac Bank. El a recunoscut ca felul in care unele banci au inteles sa aplice OUG 50 in forma ei initiala a afectat sensibil increderea clientilor in unele institutii financiare.

"Bancile trebuie sa se autoreglementeze intr-o masura mult mai mare in privinta atitudinii si modului in care se comporta cu clientii si in care concureaza, si sa adopte un cod de conduita care sa fie puternic implementat in cadrul tuturor jucatorilor de pe piata", a declarat Radu, citat de Mediafax.
publicitate

El a tinut sa precizeze ca, din punctul sau de vedere, OUG 50 a reprezentat "o educare a populatiei, facuta intr-un mod foarte dur, desi putea fi realizata mult mai bine utilizand alte metode".
In urma aplicarii OUG 50 privind creditarea persoanelor fizice in vara anului trecut mii de clienti au dat in judecata bancile mai ales pentru ca acestea le-au propus contracte in care prevederile ordonantei nu era incluse, sau erau incluse doar partial.

Reglementarile ar trebui facute de stat, prin institutiile abilitate

Unii economisti sustin insa ca autoreglementarea nu poate avea rezultate in Romania, cea mai buna solutie fiind ca statul, prin institutiile abilitate, sa apere drepturile clientilor mai puternic in fata bancherilor. 

 

integral in: Gandul