Bancherii spun ca au invatat lectia OUG 50: Trebuie sa adoptam un cod de conduita
Data publicarii: 07-02-2011 | Finante-BanciRasvan Radu, directorul general al UniCredit Tiriac Bank, sustine ca bancile trebuie sa lucreze mult mai mult in ceea ce priveste atitudinea fata de clienti, pentru a recupera din increderea pierduta
Bancherii trebuie sa adopte un cod de conduita in ceea ce priveste relatia cu clientii pentru a recastiga o parte din increderea pierduta in fata acestora, sustine Rasvan Radu, directorul general al UniCredit Tiriac Bank. El a recunoscut ca felul in care unele banci au inteles sa aplice OUG 50 in forma ei initiala a afectat sensibil increderea clientilor in unele institutii financiare.
"Bancile trebuie sa se autoreglementeze intr-o masura mult mai mare in privinta atitudinii si modului in care se comporta cu clientii si in care concureaza, si sa adopte un cod de conduita care sa fie puternic implementat in cadrul tuturor jucatorilor de pe piata", a declarat Radu, citat de Mediafax.
publicitate
El a tinut sa precizeze ca, din punctul sau de vedere, OUG 50 a reprezentat "o educare a populatiei, facuta intr-un mod foarte dur, desi putea fi realizata mult mai bine utilizand alte metode".
In urma aplicarii OUG 50 privind creditarea persoanelor fizice in vara anului trecut mii de clienti au dat in judecata bancile mai ales pentru ca acestea le-au propus contracte in care prevederile ordonantei nu era incluse, sau erau incluse doar partial.
Reglementarile ar trebui facute de stat, prin institutiile abilitate
Unii economisti sustin insa ca autoreglementarea nu poate avea rezultate in Romania, cea mai buna solutie fiind ca statul, prin institutiile abilitate, sa apere drepturile clientilor mai puternic in fata bancherilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall