Guvernul a stabilit criterii de evaluare a performantelor personalului din Ministerul Economiei

Data publicarii: 21-02-2011 | Economie


Guvernul a emis un ordin privind aprobarea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale pentru personalul angajat cu contract individual de munca din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.

Criteriile de evaluare nu se aplica si acelora care ocupa functii de demnitate publica, secretarului general, secretarilor generali adjuncti si nici salariatilor pe baza de contract de prestari servicii.

Aceste criterii generale de evaluare a performantelor profesionale ale salariatilor Ministerului Economiei sunt: cunostintele si experienta, complexitatea si diversitatea activitatilor, impactul deciziilor, contactele si comunicarea, dar si conditiile de munca.

"Procedura evaluarii se realizeaza in urmatoarele etape: completarea fisei de evaluare de catre evaluator, interviul si contrasemnarea fisei de evaluare", se arata in anunt.

Evaluatorul va fi o persoana din cadrul institutiei, cu atributii de conducere a compartimentului in cadrul caruia isi desfasoara activitatea angajatul evaluat sau, dupa caz, o persoana care coordoneaza activitatea acelui salariat.

"Evaluarea performantelor profesionale individuale se realizeaza prin exprimarea si dimensionarea corecta a obiectivelor, determinarea directiilor si modalitatilor de perfectionare profesionala a salariatilor si de crestere a performantelor lor, stabilirea abaterilor fata de obiectivele adoptate si efectuarea corectiilor, dar si micsorarea riscurilor provocate de mentinerea sau promovarea unor persoane incompetente", potrivit anuntului.

Totodata, aceasta evaluare are ca scop aprecierea obiectiva a activitatii personalului, prin compararea gradului de indeplinire a obiectivelor cu rezultatele obtinute efectiv.

 

NewsIn