ANAF: 95% dintre angajatori au depus declaratia unica 112 pana la termenul limita de 25 februarie
Data publicarii: 01-03-2011 | AfaceriAgentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta luni ca pana la termenul limita de 25 februarie inclusiv au fost depuse 447.975 de declaratii D112 privind obligatiile declarative aferente lunii ianuarie, ceea ce reprezinta circa 95% din totalul declaratiilor de depus.
Astfel, cele aproximativ 448.000 de declaratii depuse acopera un numar de 8.236.000 de asigurati, incluzand si persoanele asimilate, respectiv pensionari si someri, categorii pentru care declararea a fost operata de catre casele de asigurari.
De asemenea, obligatii declarative au avut si persoanele fizice cu statut de angajator. Cea mai mare parte din declaratii s-a depus in perioada 21-25 februarie (63% din totalul declaratiilor depuse). Media de asigurati per declaratie a fost, in cazul depunerilor online, 38, iar in cazul depunerilor la ghiseu, de 15 asigurati per declaratie.
Declaratia unica (D112) cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate pana la implementarea acestui sistem catre patru institutii (ANAF, CNPAS, ANOFM, CNASS).
Potrivit ANAF, nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 500 - 1.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv 1.000 - 5.000 lei pentru persoanele juridice. In situatia in care angajatorul nu depune in mod repetat declaratia lunara, acesta va fi declarat inactiv, cu consecintele legale ce decurg de aici.
Conform evidentelor fiscale, numarul total de contribuabili ce au obligatia depunerii D112 (angajatori si asimilati acestora) este de aproape 470.000.
Pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD). Incepand cu 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.
Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati si inrolarea acestuia la organele fiscale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall