MCSI: Romanii vor avea un Sistem National Integrat privind actele de identitate
Data publicarii: 02-03-2011 | DiverseMinistrul Comunicatiilor, Valerian Vreme, a semnat marti, alaturi de ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, contractul de finantare din fonduri structurale pentru Sistemul National Integrat privind actele de identitate, proiect in valoare de 26,66 milioane lei.
Astfel, din valoarea totala a proiectului "Sistem National Integrat de Introducere si Actualizare a Informatiilor Legate de Evidenta Persoanelor", de 26.658.760 lei, 21.499.000 lei reprezinta valoarea asistentei nerambursabile. Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni.
Potrivit unui comunicat tranmis miercuri de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), obiectivul proiectului il reprezinta emiterea si gestiunea actelor de identitate in conformitate cu legislatia Romaniei si cu recomandarile Uniunii Europene. Sistemul va oferi posibilitatea interconectarii cu celelalte sisteme informatice nationale, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dar si ale beneficiarilor externi.
Prin implementarea aplicatiei informatice se urmareste, printre altele, eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinte prin care sa certifice cetatenia, datele de identitate sau domiciliul, comunicarea catre diverse institutii si autoritati publice a datelor de identitate si domiciliul anumitor persoane, identificarea modificarilor survenite in bazele de evidenta a persoanelor privind actualizari de date si informatii despre anumite persoane, eliberarea documentelor de identitate (carte de identiate, certificat de stare civila, pasaport, inregistrarea si radierea auto) sau furnizarea datelor din Registrul Local de evidenta a persoanelor, la solicitarea unor institutii si autoritati centrale si locale.
De asemenea, prin intermediul portalului, se vor asigura verificari de catre structurile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, in bazele de date centrale de evidenta a persoanelor privind forma si continutul pasapoartelor, permiselor de conducere, actelor de identitate.
Totodata, prin aplicatia de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementata la nivelul judetelor si localitatilor, se urmareste eficientizarea actualelor fluxuri de informatii, prin modificarea arhitecturii sistemului si a bazelor de date.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut