BCR: Am luat piata de la concurenti pe corporate si vom lua si la retail cand revine cererea

Data publicarii: 04-03-2011 | Finante-Banci

BCR a reusit anul trecut sa ia clienti companii de la bancile concurente prin intarirea relatiilor cu aceasta clientela, prin posibilitatile de a acorda finantare si prin dezvoltarea capacitatilor de a oferi serviciile cerute, afirma Dominic Bruynseels, CEO al BCR, cea mai mare banca de pe piata.

"De la circa 10 banci care se bateau pe aceasta piata, s-a ajuns la 3 - 4 si uneori chiar la doua. Am luat piata de la altii prin intarirea relatiilor cu acest tip de clienti, dar si prin faptul ca noi am ramas in piata si atunci cand altii au fost absenti. Am crescut inclusiv pe tranzactii, pe cash management, pentru ca ne-am dezvoltat capacitatea de a livra astfel de servicii." El explica astfel majorarea cu peste 15% a soldului creditelor corporate si implicit cresterea cotei de piata pana la 25% la finantarile pentru companii.

Numai ca o asemenea expunere atrage si vulnerabilitati pentru banca in contextul in care recesiunea s-a prelungit. "Nu putem fi imuni la ceea ce se intampla in economie, iar aceasta se vede in rezultatele pe 2010." Spre deosebire de 2009, grupul BCR nu a mai reusit sa mentina pe crestere nici profitul operational, care a scazut cu 12,5%, pana la 2,85 mld. lei, in pofida reducerii costurilor.

Bruynseels invoca drept explicatii relevante problemele diviziei de leasing, despre care insa spune ca incepe sa dea semne de revenire, scaderea rapida a dobanzilor si indeosebi presiunea crescanda asupra preturilor la creditele corporate. Seful BCR afirma ca banca s-a concentrat anul trecut asupra segmentelor care au continuat sa creasca - in special creditul corporate si creditul ipotecar.

Inetgral in Ziarul Financiar

Ultimele stiri pe BankNews.ro: