Valeriu Tabara: Alimentele s-au scumpit din cauza comisioanelor din supermarketuri

Data publicarii: 11-03-2011 | Actualitate


Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Valeriu Tabara, a declarat, joi, la Realitatea TV, ca alimentele s-au scumpit din cauza comisioanelor practicate de supermarketuri si nu ca urmare a cresterii preturilor la materiile prime.

"Materia prima nu a dus la scumpiri. Cresterea asta a pretului la combustibil noi am atenuat-o, inclusiv prin subventiile pe accizele la motorina. Astazi dimineata (joi, n.r.) organizatiile profesionale imi spuneau ca au crescut comisioanele care nu se vad, din supermarketuri, in ultimii trei ani, de la 2% la 20%. Sunt multe rezerve pe lantul de produs. Dau exemplu pe lapte, intre producatorul de lapte crud si procesator este o oprire la jumatate, trebuie sa mergem mai departe si sa reglementam inclusiv redistribuirea profitului din lanturile de distributie, aici e marea problema si o chestiune de favorizare a producatorului, dar in primul rand a consumatorului, datorita adaugirii la pret. E o problema care trebuie rezolvata. E o crestere nepermis de mare pe lantul de distributie, e o astfel de problema pe marile lanturi de magazine", a spus Valeriu Tabara, la Realitatea TV.

Reprezentantii comerciantilor au replicat ca ei nu cresc preturile nejustificat.

"Nu intram in contact cu producatorul de materie prima, nu avem cum. Noi cumparam produsul finit. Pentru ca producatorul de materie produce putin, ferme mari sunt foarte putine si marea majoritate a carnii provine din import. Nicaieri nu se lucreaza cu producatori. Ei sunt uniti in asociatii care le permit sa negocieze preturile, cantitatile de livrare. Lantul de magazine nu poate sa rezolve problema agriculturii si a industriei alimentare. Daca dumneavoastra va imaginati ca, intr-o situatie de criza, in care suntem loviti de inflatie, de cresterea pretului la combustibil (...) cineva incearca sa umfle preturile ca oamenii sa nu mai vina in magazine va inselati, noi facem eforturi uriase sa ne mentinem clientul in magazine", a declarat Delia Nica, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale.

 

NewsIn