Cum abuzeaza bancile de clienti? ANPC a dat 101 amenzi si te invata la ce sa fii atent
Data publicarii: 15-03-2011 | Finante-BanciAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a controlat in februarie 344 de sucursale bancare si a aplicat 101 amenzi contraventionale, in valoare totala de 1,664 milioane lei si a dat 103 avertismente. Totodata, ANPC a dispus remedierea deficientelor constatate si aducerea la conformitate a contractelor de credit, in termen de 15 zile. Ce probleme sunt?
"OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobata prin Legea 288/2010, restabileste raporturile contractuale echitabile intre consumatori si creditori. Actul normativ aduce totodata o mai mare libertate de miscare beneficiarilor de credite prin ridicarea barierelor artificiale privind rambursarea anticipata", a spus presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, intr-un comunicat al institutiei.
Ce au constatat reprezentantii ANPC?
Acestia au gasit nereguli in ceea ce priveste informatiile precontractuale, si anume: in formularul "Informatii standard la nivel european privind creditul pentru consumatori" nu se specifica termenul la care se facea raportarea la Biroul de credit si nici termenul minim la care creditorul putea declansa procedura de executare silita ca o consecinta a neefectuarii platilor.
In plus, nu se mentiona nici valoarea DAE, doar ca "dobanda anuala efectiva reprezinta costul total exprimat ca procentaj anual din valoarea totala a creditului. DAE va ajuta sa comparati diferite oferte".
In ceea ce priveste informatiile privind rambursarea anticipata, acestea constau in precizarea compensatiilor de 1%, respectiv 0,5% din valoarea creditului rambursat anticipat, fara nicio mentiune privind tipul ratei dobanzii pentru care se aplica (fixa sau variabila), cu atat mai mult cu cat pentru exemplul analizat in formular, rata dobanzii creditului era variabila.
Totodata, dobanda penalizatoare se mentiona sub forma "Dobanda penalizatoare este dobanda curenta inscrisa la pct. 3.1 la care se adauga 5 puncte procentuale", fara a fi numita exact.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut