Mall-urile vor disparea si vor fi inlocuite cu noi formate importate din SUA

Data publicarii: 17-03-2011 | Lifestyle



Bucurestenii vor avea parte de un nou concept de centre comerciale in anii urmatori. Centrele viitorului reprezinta o fuziune intre mall-urile de generatia a treia si arterele comerciale in aer liber. Conceptul a prins forma in SUA si va fi important in curand si in Romania, vechile scheme de tip mall devenind irelevante, se arata intr-un studiu asupra evolutiei pietei de retail realizat de compania Stirixis.

"Retailul va continua sa fie concentrat, in general, in scheme mari, de tipul mall-urilor si al parcurilor de retail. Asta nu implica supravietuirea tuturor proiectelor si investitiilor de acest tip, de vreme ce nu ofera concepte clare de diferentiere si aduc o experienta foarte slaba consumatorilor", precizeaza autorii raportului.

Stirixis a observat semne timide de desprindere a lanturilor de retail de centrele comerciale la nivel local. O serie de branduri de lux si-au deschis magazine pe arterele principale ale Bucurestiului, printre care se numara Gerard Darel, Victoria Men, Emporio Armani, Montblanc sau Gucci, iar pe de alta parte magazinele mici de proximitate si-au crescut activitatea prin extinderea unor lanturi de genul Carrefour Market, Mega Image - in special prin formatul Red Market, Billa sau Mic.ro. 

Integral in Capital.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: