Cum ajunge sa se scumpeasca de trei ori mancarea, de la granita pana pe raftul magazinelor.
Data publicarii: 23-03-2011 | EconomieCum ajunge sa se scumpeasca de trei ori mancarea, de la granita pana pe raftul magazinelor. Ministerul Agriculturii: "Din pacate, nu avem ce face"
Cartofii intra in tara cu un pret mediu de 70 de bani pe kg, iar la magazine se vand cu cel putin 3,5 lei pe kg.
In Romania, mancarea de import ajunge pe rafturile magazinelor cu un pret de pana la trei ori mai mare decat pretul cu care intra in vama, potrivit calculelor facute de gandul pe baza datelor de la Ministerul Agriculturii si INS. De exemplu, cartofii proveniti din comertul intracomunitar au ajuns in Romania anul trecut la un pret mediu de circa 70 de bani pe kg, in timp ce la magazine nu pot fi cumparati cu mai putin de 3-3,5 lei. La mai multe produse, printre care ulei, carne, zahar, lapte, cafea diferentele intre preturile medii cu care aceste marfuri ajung in granita si cele cu care sunt cumparate sunt de pana la 2,5 ori.
"De la intrarea in tara si pana sa ajunga la magazine sunt mai multi intermediari pe lant, fiecare isi pune adaos. Eu vand in prezent cartofii cu un pret de 2-2,2 lei pe kg, cu tot cu TVA, ceea ce inseamna ca practic eu ii dau cu 1,6 lei pe kg", a declarat pentru gandul Ioan Benea, presedintele Federatiei Nationale a Cultivatorilor de Cartofi. Benea spune ca din UE sunt adusi mai ales cartofi de dimensiuni mari, care sunt refuzati de consumatorii din tarile dezvoltate. In ultimele 12 luni, cartofii s-au scumpit cu circa 50%, potrivit statisticilor INS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut