Piata luxului stagneaza in acest an, la 460 de milioane de euro

Data publicarii: 29-03-2011 | Lifestyle


Piata de lux din Romania va stagna in 2011 la 460 de milioane de euro, cifra care acopera toate sectoarele, cu exceptia hotelurilor si parfumurilor, care au modalitati diferite de raportare a cifrelor de piata, potrivit unei analize publicate ieri de firma de consultanta CPP Luxury Industry Management. Oliver Petcu, director general al CPP, spune ca segmentul clientilor de produse si servicii de lux a scazut cu pana la 20% in ultimele 10 luni. "Este vorba despre disparitia multor «nouveaux riches», oportunisti, dar si despre disparitia unor consumatori de lux din segmentul de top management al marilor multinationale, pe de alta parte, cauza principala fiind restructurarile, scaderea nivelului salarial si taierea bonusurilor", a afirmat Petcu.
Vanzarile de ceasuri - cele mai afectate

Cele mai afectate segmente ale domeniului au ramas ceasurile, bijuteriile, parfumurile si sectorul travel, potrivit raportului. Sectoarele in care s-au inregistrat cresteri usoare sunt auto, hoteluri, spa si gourmet. In 2010, volumul de publicitate pentru produsele si serviciile de lux a fost cu 25% mai mic decat in 2009, iar pentru 2011 se asteapta, de asemenea, o stagnare. Piata de falsuri si de produse originale furate este in crestere alarmanta, fiind evaluata la peste 50 de milioane de euro. Principalele produse vizate sunt parfumurile, gentile, ceasurile si hainele de lux. Raportul CPP mai arata ca, in afara de Louis Vuitton, care detine o fabrica langa Sibiu, niciun alt producator de lux nu a deschis capacitati de productie in Romania in 2010. Singurul anunt de interes in acest sens a fost facut de compania Swarovski. 

 

integral in: fin.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: