Romania, penultima in regiune la investitia per utilizator in publicitate online

Data publicarii: 30-03-2011 | IT&C




Romania este a cincea tara din Europa Centrala si Est in privinta numarului de utilizatori de internet, insa valoarea mica a pietei de publicitate online ne situeaza la coada clasamentului cu doar 2 euro investiti per utilizator, arata editia pe anul 2010 a studiului " Do you CEE", realizat de asociatia jucatorilor din domeniul publicitatii online IAB Europe si compania de cercetare Gemius Research.

Astfel, Romania avea la inceputul anului trecut circa 7,58 milioane de utilizatori de internet, in fata noastra aflandu-se Rusia (40,96 mil. internauti), Turcia (21,60 milioane), Polonia (15,55 mil. utilizatori) si Ucraina cu 8,92 milioane de persoane care folosesc internetul.

Insa numarul mare de internauti si investitiile mici in publicitatea online (de circa 15,3 milioane de euro in 2009) au plasat Romania la coada clasamentului in privinta cheltuielilor per utilizatori in advertisingul pe internet.

In urma tarii noastre se afla doar Belarus, statul central-est european cu cele mai mici investitii in publicitate (de doar 4,3 milioane de euro in 2009) si unde cheltuielile per utilizator au fost de aproximativ 1,4 euro in urma cu doi ani. 

Integral in Wall Street

Ultimele stiri pe BankNews.ro: