Piata productiei publicitare creste cu 10%-15%, pana la 110-115 mil. euro

Data publicarii: 04-05-2011 | Media



Sute de firme au disparut din Romania in ultimii ani, pe fondul crizei, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate (APIIP). In 2008, afacerile companiilor de profil au totalizat aproximativ 200 de milioane de euro.

Piata productiei publicitare si-ar putea opri declinul in acest an, cand, potrivit estimarilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate (APIIP), afacerile companiilor de profil se vor majora cu 10%-15% fata de nivelul de anul trecut. ,,Apreciez ca nivelul pietei va fi de aproximativ 110-115 milio-ne de euro in acest an, cu 10%-15% peste cel din anul 2010", declara Liviu Rogojinaru, presedintele APIIP. Anul trecut, afacerile companiilor de profil au stagnat la nivelul din anul 2009, piata fiind insa practic la jumatate comparativ cu 2008. 

Preturi stabilizate

Presedintele APIIP spune ca sute de firme de profil si-au inchis portile in ultimii ani, pe fondul crizei, iar multe dintre companii au avut greutati financiare, odata cu reducerea sau taierea bugetelor clientilor. In consecinta, in aceasta industrie mai lucreaza in prezent peste 10.000 de oameni, in scadere cu pana la 5.000 de persoane comparativ cu anul 2008. ,,O buna parte dintre acestia au plecat sa lucreze in strainatate, Germania de exemplu i-a primit cu bratele deschise, restul s-au reprofilat", spune Liviu Rogojinaru. Pe de alta parte, Zsolt Tarsay, Managing Partner Flash Group, este de parere ca preturile de vanzare de pe piata productiei de publicitate ,,s-au stabilizat inca de pe la mijlocul anului trecut, iar pentru 2011 nu cred ca vom mai asista la o scadere atat de brusca precum in 2009-inceputul lui 2010". 

Integral in Fin.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: