TAROM a avut in T1 afaceri de 198,28 mil. lei, la acelasi nivel cu perioada similara a anului trecut

Data publicarii: 11-05-2011 | Afaceri



In primul trimestru al anului 2011 cifra de afaceri a companiei TAROM a fost de 198,285 mil. lei, la acelasi nivel cu perioada similara a anului trecut si a transportat 420.000 de pasageri, in usoara scadere fata de T1 2010, au declarat marti pentru NewsIn reprezentantii companiei.

In primul trimestru al anului 2011 cifra de afaceri a companiei TAROM a fost de 198.285.720 lei, la o valoare aproximativ egala cu cea inregistrata in perioada similara din anul trecut, tinand cont de aprecierea leului fata de principalele valute straine, manifestata in primele luni ale anului 2011.

Potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea NewsIn, numarul de pasageri transportati in primul trimestru al acestui an a fost de aproximativ 420.000, incluzand si pasagerii transportati in regim code-share, in usoara scadere fata de T1 2010, cand s-au inregistrat 430.000 de pasageri in total.

"Daca in 2010 ne-am axat pe cresterea numarului de pasageri, care a ajuns in luna august 2010 la un record istoric de aproximativ 234.000, in 2011 obiectivul nostru este cresterea veniturilor. In acest sens, am eficientizat managementul veniturilor, axandu-ne, de exemplu, pe atragerea mai multor pasageri din segmentul de business. De asemenea, ne-am adresat segmentului de business si prin dezvoltarea unor pachete speciale pentru clientii de tip corporate", a declarat directorul general al TAROM, Gabriela Bordea.

Numarul miscarilor de aeronave s-a mentinut la acelasi nivel ca in T1 din 2010, adica in jur de 8.000 de curse charter si regulate.

De asemenea, investitiile s-au mentinut la aproximativ aceeasi valoare, comparativ cu perioada similara a anului trecut, TAROM inregistrand in T1 2011 investitii in valoare de 11,316 milioane lei, fata de T1 din 2010, cand a facut investitii in valoare de 11,444 milioane lei.

"In general, destinatiile noi sunt anuntate la inceputul sezoanelor - cel de vara la sfarsitul lunii martie si cel de iarna - la sfarsitul lunii octombrie. In perioada iernii a existat cursa sezoniera la Salzburg, iar acum ne pregatim sa introducem cursele de vara la Nisa si Dubrovnik", a adaugat Gabriela Bordea.

Numarul salariatilor TAROM a scazut cu 56, de la 2.376 angajati la sfarsitul primului trimestru 2010, la 2.320 angajati in T1 din 2011.

TAROM estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 1,384 miliarde lei si un numar de peste 2,4 milioane pasageri transportati, dupa ce, anul trecut, numarul preliminar al pasagerilor se ridica la 2,2 milioane, au precizat la inceputul lunii februarie reprezentantii companiei, la solicitarea NewsIn.

Astfel, numarul pasagerilor transportati de TAROM in 2010 a crescut anul trecut cu 20%, la 2,2 milioane, fata de anul precedent, cand au fost transportati 1,77 milioane pasageri.

 "Conform estimarilor, s-a depasit nivelul bugetat cu peste 200.000 de pasageri. Compania s-a situat pe primul loc la cresterea numarului de pasageri si pe locul 3 la cresterea load factorului in clasamentul publicat recent de Asociatia Europeana a Companiilor Aeriene - AEA (Association of European Airlines)", spun reprezentantii TAROM.

Numarul mediu de salariati pentru 2010 (perioada ianuarie - septembrie) a fost de 2.371. Comparativ, la nivelul anului 2009, numarul mediu de salariati a fost de 2.486, iar finalul de an s-a inchis cu 2.334, pentru 2011 continuandu-se reducerea conform programului stabilit, spre 2.200 de angajati.

Potrivit reprezentantilor TAROM, in cursul anului 2010 a inceput implementarea planului strategic al companiei pentru perioada 2010 - 2011, in vederea eficientizarii activitatii proprii. Astfel, masurile care vizeaza cresterea veniturilor in 2010-2011 sunt extinderea canalelor de vanzare de bilete online pana la 20%, fata de 11% cat a inregistrat TAROM anul trecut, dezvoltarea portofoliului de servicii business to business - servicii tehnice si servicii de training de personal aeronavigant - care sa dezvolte baza de clienti B2B cu cel putin 10%, precum si cresterea vanzarilor cu cel putin 20% prin investitia in comunicarea brandului national TAROM catre toate categoriile de public si construirea unei imagini de brand premium. 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: