Floarea (certSIGN): Necesarul de certificate digitale calificate este in acest moment de 40.000

Data publicarii: 12-05-2011 | Afaceri



Directorul de dezvoltare al certSIGN, Adrian Floarea, a declarat joi ca in acest an vor fi emise 100.000 de certificate digitale calificate necesare pentru depunerea declaratiilor unice la ANAF, in acest moment existand in piata 60.000 de certificate, iar 40.000 vor fi emise in urmatoarea perioada.

"In urmatoarele 7 saptamani se vor emite aproximativ 40.000 de certificate digitale calificate, un volum fara precedent pentru Romania. Pentru a acoperi aceasta cerere este necesar un efort sustinut, care sa asigure buna functionare a sistemului si onorarea cererilor clientior in parametri normali. In acest sens, certSIGN desfasoara un set de actiuni care sa permita emiterea zilnica, in mod constant, a minim 1.000 de certificate digitale si pentru a raspunde unor perioade de varf cu 1.500 - 2.000 de cereri de certificate pe zi", a declarat Adrian Floarea.

Astfel, compania a decis marirea prezentei la nivel national pentru preluarea cererilor de certificate digitale (front office) prin cresterea capacitatii de prelucrare de patru ori, ajungandu-se la aproximativ 200 de reprezentanti certSIGN care sa asigure identificarea clientilor si preluarea cererilor de certificate digitale.

Directorul de dezvoltare al certSIGN a spus ca ar fi de dorit ca agentii economici sa se grabeasca si sa-si procure din timp certificatele digitale necesare pentru a se evita aglomeratia in luna iulie, cand toti agentii economici vor fi obligati, potrivit legii, sa depuna declaratia unica in format electronic.

Adrian Floarea a declarat ca, pentru a nu exista niciun fel de probleme si intarzieri, compania recomanda achizitionarea certificatului digital cu cel putin 10 zile inainte de termenul de raportare.

Potrivit reprezentantilor certSIGN, compania detine peste 60% din piata actuala de certificate, cu peste 30.000 de certificate digitale calificate emise din octombrie 2010 pana in prezent.

certSIGN, companie membra a Grupului UTI, este Furnizor de Servicii de Certificare Acreditat, conform Legii 455/2001 privind semnatura electronica.

Ordinul ANAF 2520/2010 a fost catalizatorul care a determinat un numar mare de intreprinderi mijlocii sa depuna declaratiile fiscale in format electronic. A urmat Declaratia unica 112 si Ordinul CNAS 28/2011 privind realizarea raportarilor de catre medici si farmacisti in format electronic, sustin reprezentantii companiei.

Depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie. Astfel, conducerea ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de sase luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica.

Pana la 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (certSIGN, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale.

Dupa 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie. Pana la 1 februarie 2011 au fost inrolate 18.000 de certificate digitale calificate pentru un numar de 73.000 de contribuabili dintr-un total de circa 470.000 de angajatori, potrivit datelor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Procedura declaratiei unice a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar - fiscale si prin Hotararea Guvernului 1397/2011 privind continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". 

NewsIn