GfK: Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 10,7% in T1, la 307 mil. euro

Data publicarii: 17-05-2011 | Afaceri



Piata bunurilor de folosinta indelungata monitorizata de GfK TEMAX a fost de 307 milioane euro in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 10,7% fata de aceeasi perioada din 2010, cand a inregistrat valoarea de 278 milioane euro, potrivit unui raport publicat marti de GfK

"Sectoare precum foto si electronicele de larg consum si-au confirmat evolutia incurajatoare de la sfarsitul anului trecut, in timp ce IT-ul a avut un trimestru excelent, cu o crestere de peste 25%. Vanzarile de electrocasnice mici au crescut de asemenea in primele trei luni ale acestui an (6.5%). Vanzarile de electrocasnice mari si cele din sectorul Telecom au ramas relativ stabile. Piata echipamentelor de birou continua sa intampine dificultati, inregistrand din nou o scadere, de peste 20%", se arata in raport.

Valoarea totala a pietei foto in T1 2011 a fost de 9 milioane de euro. Cu o crestere de 28,6%, vanzarile de camere digitale au crescut in primele trei luni, atat pe segmentul compactelor, cat si pe cel al D-SLR-urilor.

In ceea ce priveste piata de IT, pentru prima data in mai mult de doi ani, dinamica trimestriala a fost una pozitiva, valoarea vanzarilor fiind cu 26% peste cea din T1 2010, la 101 milioane euro. "Principalul declansator al cresterii a fost inca o data segmentul computerelor portabile, ajutat si de o rata de penetrare nationala scazuta. Dar si alte categorii de produse au aratat cresteri: monitoarele, perifericele (camere web, mausi si tastaturi) si chiar segmentul de PC desktop-uri", se spune in raport.

Referitor la sectorul electronicelor de larg consum, vanzarile au crescut cu aproximativ 15% comparativ cu T1 2010, ajungand la un total de 65 milioane de euro, piata fiind "ridicata" de vanzarile de televizoare cu ecran plat.

Pe de alta parte, pentru prima data de cand criza economica a lovit Romania, piata de electrocasnice mici inregistreaza crestere, de 6,5%, in primul trimestru al lui 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand o valoare de 23 milioane de euro. Tendinta pozitiva s-a mentinut pentru toate produsele din categoria electrocasnicelor mici, produsele ce au inregistrat cresteri de doua cifre fiind aparatele de coafat parul, aparatele pentru prepararea bauturilor calde, aparatele de ras pentru barbati, aparatele de tuns si fierbatoarele.

Conform raportului GfK, primul trimestru al lui 2011 a fost unul stabil, in termeni de vanzari, pentru piata electrocasnicelor mari, atingand aceeasi valoare ca anul trecut, si anume 59 milioane de euro, insa unul dintre factorii care au contribuit la aceaste rezultate a fost cresterea TVA-ului de anul trecut. Masinile de spalat au fost produsele care au performat cel mai bine in acest trimestru, dominand cu ratele lor de crestere sectorul electrocasnicelor mari. Aragazurile au fost produsele cu cele mai slabe rezultate, inregistrand totodata si cea mai mare scadere in cadrul sectorului.

Valoarea totala a pietei de dispozitive de telecomunicatii (telefoane mobile si smartphone-uri) a scazut cu 1,5% in primul trimestru al lui 2011 comparativ cu aceeasi perioada a lui 2010, insumand 41 milioane de euro.

Totodata, piata de imprimante si multifunctionale ramane si in primul trimestru al anului 2011 pe un trend negativ.  Comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, piata a inregistrat din punct de vedere valoric o scadere de 23,3%, ajungand in primele trei luni ale anului 2011 la o valoare de 8 milioane de euro.

GfK TEMAX Romania este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piata produselor de folosinta indelungata. Raportul GfK TEMAX este publicat la nivel international, iar concluziile se bazeaza pe studiile efectuate in panelul de retail al GfK Retail and Technology.

Grupul GfK este numarul 4 mondial in clasamentul companiilor de cercetare de piata. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii, Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare - cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale. Grupul are mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente. 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: