Unul din trei spatii de retail din Romania nu are un concept viabil pe termen lung - studiu

Data publicarii: 26-05-2011 | Afaceri



Unul din trei spatii de retail din Romania nu are un concept viabil pe termen lung, potrivit unui studiu publicat miercuri de compania internationala Stirixis, specializata in crearea de spatii care vand.

"In prezent, doar circa 30% din dezvoltarile existente in piata de retail locala sunt realizate in baza unor criterii ce respecta principiile unui business durabil. Dezvoltarea unui concept viabil pe termen lung implica o serie de elemente cheie, precum: o strategie coerenta, studii solide de fezabilitate si sustenabilitate. Un alt factor crucial care trebuie luat in calcul in realizarea unui concept solid este modul in care angajatii influenteaza recuperarea investitiei si implicit profitabilitatea acesteia", s earata intr-un comunicat al companiei.

Oficialii companiei estimeaza totodata ca in urmatorii trei-cinci ani tot mai multi retaileri se vor orienta catre identificarea unor concepte cheie in amenajarea magazinelor, barurilor, restaurantelor etc.

"La nivelul pietei din Romania, am observat o retinere din partea investitorilor in ceea ce priveste colaborarea cu o companie care sa se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spatii care vand, inclusiv crearea unor concepte, datorita perceptiei ca aceste servicii implica bugete mai mari. Realitatea este insa ca lipsa unei consultante oferite poate fi mult mai costisitoare pe termen lung. De exemplu, alegerea unui concept gresit poate insemna sfarsitul unei afaceri", a declarat CEO-ul Stirixis, Alexander Athanassoulas.

Potrivit oficialilor Stirixis, printre cele mai importante elemente care trebuie luate in considerare in designul spatiilor de retail sunt: designul experiential, layoutul si functionalitatea, personalul menit sa deserveasca o zona anume, designul arhitectural, grafic si decorativ, designul instalatiei de iluminare, tehnicile de marketing senzorial, semnalistica interna si interactiunea umana din spatiul respectiv (relatiile cu clientii), precum si mecanisme de feedback.

"De exemplu,  functionalitatea, mai precis lipsa acesteia, poate genera pierderi semnificative intr-un business. Am avut un caz in care pozitionarea rafturilor la 40 de cm distanta de podea ingreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinand scaderea dramatica a vanzarilor. Este greu de crezut ca un detaliu atat de mic poate avea o influenta atat de mare, dar, odata ce problema a fost solutionata si rafturile au fost plasate la 80 de cm, o inaltime usor accesibila, vanzarile au crescut proportional", a adaugat Athanassoulas.

Stirixis si-a construit expertiza la nivel international prin peste 350 de proiecte realizate in diferite tari, ce au vizat maximizarea investitiei clientilor si implementarea unor concepte care vand pe termen lung. Compania este specializata in crearea de spatii care vand, avand o expertiza extinsa in domeniile de retail (magazine, mall-uri, supermarketuri), industria ospitalitatii (hoteluri, spa-uri), entertainment (restaurante, baruri, cafenele, parcuri acvatice), dar si spatii de birouri.

Compania ofera servicii de la crearea conceptului comercial, pana la studii de design, de la project management, pana la optimizarea operatiunilor. Stirixis a fost infiintata in anul 1996, iar in prezent are sedii in Atena si Bucuresti, de unde coordoneaza proiecte in intreaga zona de sud-est a Europei.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: