Faer (Transfond): Criza a redus ritmul de crestere a platilor de mica valoare de la 5% la 2%
Data publicarii: 09-06-2011 | Finante-BanciCriza a redus ritmul de crestere a platilor de mica valoare la un nivel nesemnificativ, de 1-2%, de la 4-5%, cu toate ca si acesta era mic, a declarat seful departamentului de strategie si marketing din cadrul Transfond, Razvan Faer.
"Numarul de tranzactii creste, dar ritmul de progresie este unul lent. In timpul crizei, de exemplu, am vazut in platile de mica valoare o crestere aproape nesemnificativa, de unul sau doua procente. Inainte era undeva la 4-5% pe an, dar si acela era mic. Poate ca ar trebui discutat pragul, daca trebuie ajustat, acesta fiind de 50.000 lei si separa platile de mica valoare de cele de mare valoare, dar este o chestiune tehnica, problema ramane aceeasi, platile per total nu cresc foarte mult si platile sunt un bun indicator pentru o anumita stare a economiei", a spus Faer.
El a declarat ca potentialul este urias, dar cat de repede vom ajunge la un ritm ridicat depinde de dezvoltarea generala. Comparativ cu numarul de tranzactii din tarile vecine, cel din Romania este destul de scazut.
"In Slovenia se fac circa doua milioane de plati pe zi. In Romania, sistemul central de plati inregistreaza 300.000 de plati pe zi, probabil ca adunat cu platile intratrezorerie si intrabancare ajungem la 600.000 de plati pe zi. Pentru a merge la varf, o economie ca a Germaniei face cam 25-30 de milioane de plati pe zi. Noi nu cred ca adunam intr-un an nici 100 de milioane de tranzactii, iar in Polonia se ajunge la un miliard", a spus Razvan Faer.
Iar nivelul scazut este dat de starea economiei si de faptul ca unele tranzactii se fac direct intre parti, nefiind inregistrate.
"Avem un nivel destul de scazut de tranzactii in economia inregistrata. Fie pentru ca se fac tranzactii cash, ca sunt inregistrate sau nu, mai putin pot eu sa ma pronunt, fie in partea de economie rurala mai avem tranzactii 'in kind', ca sa nu spunem troc de-a dreptul. Acolo se vinde o oaie, o bucata de branza si se face o soba si aceasta este dramatic pentru Romania secolului 21 si explica una dintre diferentele masive intre noi si ceilalti", a precizat Razvan Faer.
El a declarat ca nivelul redus al tranzactiilor nu poate fi pus numai in seama platilor informale.
"Cu siguranta e una dintre explicatii, dar este irelevanta, pentru ca exista afirmatii ca economiile informale ating 30-40% din PIB, inclusiv in economiile din zonele dezvoltate ale Europei si acolo economia informala se manifesta altfel, dar tranzactii bancare exista. Economia informala face si tranzactii bancare, iar aceasta pentru ca unele business-uri nu se pot desfasura decat tot in viteza", a mai spus Faer.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut