UTI: Cititoarele de carduri din vehiculele RATB au fost instalate dupa o licitatie internationala

Data publicarii: 16-06-2011 | Diverse

Cititoarele electronice de carduri existente in vehiculele RATB au fost instalate in urma castigarii unei licitatii internationale, organizata de Regie sub supervizarea BERD, la care asociatia din care UTI a facut parte a avut cel mai mic pret, precizeaza reprezentantii companiei UTI.

"Aceste cititoare sunt doar o parte vizibila a unui proiect mai vast dezvoltat de UTI in cadrul contractului aferent licitatiei mai sus mentionate, cu impact deosebit asupra cresterii calitatii conditiilor de calatorie in mijloacele de transport  in comun si, in mod indirect, in viata locuitorilor municipiului Bucuresti", mai spun reprezentantii companiei, ca urmare a aparitiei in presa centrala a unor articole referitoare la decizia RATB de a renunta la biletele de calatorie pe hartie.

Reprezentantii UTI subliniaza si ca emiterea titlurilor de transport este realizata exclusiv de operatorul de transport RATB. UTI, spun reprezentantii companiei, nu are nicio implicare in emiterea titlurilor de transport, ci doar a pus la dispozitie infrastructura necesara acestui sistem de taxare automata. De asemenea, tarifele aferente transportului public sunt stabilite de institutiile abilitate conform legislatiei in vigoare.

Compania precizeaza si ca aplicatia dezvoltata si implementata pentru carduri nu este o simpla preluare a unui presupus soft Mifare. "Mifare este un standard international, respectiv standardul ISO 14443, ce defineste cardurile de proximitate si protocoalele de comunicatie cu acestea. Standardul ISO 14443 tip A, cunoscut si sub denumirea de Mifare, este un document, similar standardelor ISO 9001 sau ISO 27001 si nu un soft. Fiecare companie care doreste sa ofere o solutie conforma cu standardul ISO 14443 trebuie sa-si dezvolte solutia proprie conform specificatiilor si conditiilor descrise in standard. In urma castigarii licitatiei internationale organizata de RATB, UTI a dezvoltat o solutie proprie conforma atat cerintelor licitatiei, cat si specificatiilor si conditiilor din standardul ISO 14443. Asadar, nu este vorba de preluarea niciunui soft, fiind vorba de un standard pe baza caruia fiecare companie interesata poate dezvolta o solutie proprie", mai spun reprezentantii companiei.

Cu alte cuvinte, spun cei de la UTI, atunci cand un standard international este confundat cu o aplicatie soft, opinia publica e gresit informata de ziaristi ai unor cotidiane importante, formatoare de opinie, cu privire la proiecte vitale pentru Bucuresti si cetatenii sai.

Cei de la UTI fac referire, totodata, la afirmatiile potrivit carora compania ar fi "una dintre cele abonate la contractele cu statul, dezvoltand solutii de soft, dar si lucrari de infrastructura pentru Metrorex si RATB, a caror valoare totala se ridica la sute de milioane de euro".

"Aceste contracte au fost sau sunt dezvoltate de UTI ca urmare a castigarii unor licitatii publice. Consideram ca opiniile exprimate in aceste articolele sunt de manipulare a opiniei publice, aducand grave prejudicii de imagine si avand impact considerabil asupra activitatii companiei, si ca sunt parte a unei campanii de denigrare pornite ca urmare a respingerii constante a ofertelor de publicitate adresate UTI", mai spun reprezentantii companiei.

Precizarile UTI vin dupa ce in presa au fost facute relatari potrivit carora "desfiintarea biletelor de hartie de la RATB are ca principal beneficiar compania UTI, un vechi abonat la contracte cu institutii si companii de stat", dupa cum a scris, de pilda, cotidianul Romania Libera.

Subiectul a intrat in actualitate in primavara acestui an, dupa ce RATB a anuntat ca biletele de hartie vor mai fi disponibile in centrele de vanzare pana la epuizarea stocurilor existente, pasagerii ocazionali trebuind astfel sa cumpere un card electronic cu maximum 10 calatorii, care costa 1,6 lei plus cate 1,3 lei pentru fiecare calatorie.

"Calatorii ce utilizeaza frecvent mijloacele noastre de transport pot opta pentru cardul ACTIV nominal, valabil  atat in reteaua RATB cat si in reteaua Metrorex. Cardul ACTIV nominal ofera posibilitatea incarcarii unui abonament sau a optiunii 'Portofel electronic', suportul fiind gratuit la prima emitere. Cardul poate fi procurat de la oricare centru de emitere si reincarcare carduri RATB. Calatorii ocazionali, cu precadere cei nerezidenti in Bucuresti, au la dispozitie cardul MULTIPLU, utilizabil numai in reteaua RATB. Poate fi achizitionat, contra cost, (1,6 lei), de la unitatile de vanzare din reteaua RATB si poate fi configurat cu minimum 2 calatorii / maximum 10 calatorii sau abonament de o zi", au precizat, pentru NewsIn, reprezentantii regiei.

Altfel spus, cei care nu calatoresc constant cu RATB si, prin urmare, nu au nevoie de abonament, se vad nevoiti sa plateasca, de fiecare data cand cumpara un card electronic MULTIPLU, cate 1,6 lei, la care se adauga 1,3 lei pentru fiecare calatorie. Acest card nu este reincarcabil si, prin urmare, trebuie cumparat unul nou de fiecare data cand cineva doreste sa achizitioneze intre doua si zece calatorii.

Cei de la RATB au mai spus ca vor diversifica modalitatile de plata, prin intermediul telefonului mobil, precum si printr-un card dual bancar, cu aplicatie de transport (in prezent, se afla in faza de testare un astfel de card BCR). 

NewsIn