De ce a costat 200 milioane de euro Pasajul Basarab, realizat in 11 ani

Data publicarii: 20-06-2011 | Actualitate

Investitia - cea mai mare a municipalitatii bucurestene de dupa Revolutie - a costat 200 milioane de euro pentru doi kilometri de pod. PSD, partid din care facea parte in acea vreme si primarul Sorin Oprescu, s-a opus intre 2000 si 2004 realizarii pasajului. Romania libera va prezinta o incursiune in istoria constructiei.

In cifre seci, Pasajul Basarab din Bucuresti arata bine. Are o lungime de doi kilometri, are doua benzi pe sens, traverseaza raul Dambovita si calea ferata in zona Garii de Nord, pe mijloc exista loc pentru tramvai, iar bretelele  de acces auto la pod au 1.300 de metri. Deasupra Garii Basarab, pasajul are cea mai mare deschidere, de 44 de metri, fiind, dupa aprecierile autoritatilor locale, cel mai lat pod hobanat urban din Europa, scrie Romania Libera

Bucuria inaugurarii acestei constructii "monumentale" este insa umbrita de costul urias al proiectului:  204 milioane de euro, potrivit datelor finale pe care ni le-a furnizat  primaria condusa de Sorin Oprescu. Altfel, pasajul arata cu adevarat modern, demn de o capitala europeana si face nota discordanta cu majoritatea cailor de acces inguste si prost adaptate traficului infernal din Capitala.  Castigul, spun specialistii, il reprezinta descongestionarea traficului, pasajul urmand sa preia zilnic un flux de aproximativ 280.000 de masini. 

Blocat cinci ani de dispute politice

Pana sa se ajunga ca inaugurarea sa fie prezentata elogios pe toate canalele media a trecut mai bine de un deceniu marcat de dispute politice, proteste sociale, dezbateri privind eficienta pasajului, modificari repetate ale costurilor, termenelor de predare si proiectelor. 

Integral in Romania Libera

Ultimele stiri pe BankNews.ro: