Asociatia Industriei Vopselelor estimeaza o crestere cu 5-10% a costurilor cu renovarea locuintelor
Data publicarii: 06-07-2011 | AfaceriAsociatia Industriei Vopselelor din Romania (AIVR) estimeaza preturi mai mari cu 5-10% pentru renovarea locuintelor, in conditiile in care producatorii de pe piata de lacuri si vopsele se confrunta cu o crestere de circa 15% a pretului materiilor prime, a anuntat marti asociatia.
Astfel, AIVR sustine ca o scumpire a materiilor prime va duce inevitabil la cresterea pretului produselor necesare renovarii locuintelor.
"Scumpirea are drept cauza deficitul sporit de materii prime, pe fondul cresterii cererii pentru aceste materiale din partea altor industrii decat cea a vopselelor, dar si din partea pietelor in curs de dezvoltare din afara Europei. Costurile cu materiile prime reprezinta cel putin 50% din costurile finale ale producatorilor de lacuri si vopsele", se arata in comunicat.
Potrivit AIVR, piata romaneasca de vopsele a scazut de la peste 330 milioane euro in 2008, la mai putin de 250 milioane euro in 2010. "Aceasta situatie obliga industria de vopsele sa supravietuiasca intre reducerea consumului local, pe de o parte, si inflatia materiilor prime, pe de alta parte", se mai spune in comunicat. Reprezentantii asociatiei sustin ca toti producatorii inregistreaza o reducere a marjei brute si, in consecinta, o erodare a nivelului de profitabilitate.
"Intr-o piata unde preturile tuturor componentelor unei constructii au scazut, preturile materiilor prime in industria vopselelor au crescut cu 20% in decembrie 2010, comparativ cu decembrie 2009. Producatorii de vopsele au fost obligati sa suporte peste 10% din cresterea medie, in timp ce inregistreaza o reducere a marjei brute si, in consecinta, o scadere a nivelului de profitabilitate", a declarat presedintele AIVR, Zoltan Jakab.
Reprezentantii asociatiei sustin ca producatorii de lacuri si vopsele nu pot inlocui materiile prime care lipsesc sau cele care au inregistrat cresteri semnificative de pret cu materii de calitate mai proasta, dar nici nu pot absorbi in totalitate asemenea cresteri. "Din acest motiv, sunt obligati sa transfere o parte din costuri catre consumatorul final. Raportul dintre gradul de absorbtie a scumpirilor de catre producatori si cel resimtit de consumatori este de 50%. Ca urmare, daca pana acum romanii cheltuiau in jur de 600 lei pentru achizitionarea produselor necesare renovarii unui apartament de trei camere, de acum inainte vor fi nevoiti sa achite cu 5-10% mai mult pentru aceasta operatie", se mai arata in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut