Cum fac bancile rost de bani: vand datele clientilor contra unor reduceri

Data publicarii: 07-07-2011 | Finante-Banci


Institutiile financiare fac bani din orice detaliu. Asa ca nume precum Wells Fargo, Citi sau Sovereign Bank vand informatii retailerilor legate de obiceiurile de cumparaturi ale clientilor, precum si sumele pe care le cheltuie, scriu cei de la CNN Money. La randul lor, comerciantii folosesc datele pentru a le oferi acestora discounturi prin mesaje text sau prin email. Principiul e simplu: de fiecare data cand un client foloseste aceste reduceri, retailerul ii plateste bancii un comision.

Specialistii Aite Group spun ca institutiile financiare si emitatorii de carduri bancare vor obtine 1,7 miliarde de dolari pana in 2015.

Banca ti-a luat urma

Pana acum o mare parte din cele 20 cele mai importante banci americane au intrat in acest proiect. Analistii spun ca retailerii platesc bancilor o taxa cuprinsa intre 10 si 15% din pretul unui produs de fiecare data cand un client cumpara din magazinul lor. Din aceasta suma, un sfert ajunge la firma care a intermediat relatia dintre cele doua parti. Spre exemplu, daca un client cumpara o canapea in valoare de 1.000 de dolari, comerciantul trebuie sa achite bancii o taxa de pana la 150 de dolari, iar, la final ramane cu restul de 37.50%.

Cititi integral pe www.InCont.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: