Profitul brut al EximBank a crescut in primul semestru cu 80%, la 45 milioane lei
Data publicarii: 12-07-2011 | Finante-BanciEximbank a obtinut in primul semestru un profit brut de 45 de milioane de lei, in crestere cu aproape 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut, mai ales pe fondul reducerii cu aproape 20% a cheltuielilor fata de indicatorii prevazuti in buget, a anuntat luni banca.
"Aceasta perfomanta vine din faptul ca toate activitatile bancii au inregistrat cresteri ale profitului obtinut, dar si pe fondul reducerii cu aproape 20% a cheltuielilor fata de indicatorii prevazuti in buget. Pe ansamblu, expunerea totala a bancii s-a majorat in primele sase luni ale acestui an cu aproape 40% fata de primul semestru din 2010, ceea ce arata ca EximBank continua sa mentina linia de crestere accelerata pe care a urmat-o in ultimii doi ani", a declarat presedintele bancii, Ionut Costea.
Pe fondul eficientizarii activitatii, EximBank a inregistrat o dinamica semnificativa pe ambele paliere pe care actioneaza in numele si contul statului roman si in nume si cont propriu, se arata in comunicat. Potrivit bancii, expunerile in nume si cont propriu au depasit cu 36% nivelul inregistrat in primul semestru din 2010, pe fondul cresterii activitatii de creditare. Totodata, activitatea in numele si contul statului s-a majorat cu aproape 40%, motorul de aceasta data fiind segmentul garantiilor.
"Garantiile continua sa inregistreze cea mai buna dinamica in conditiile in care totalul angajamentelor noi de garantare la finele lunii iunie era de aproape opt ori mai mare fata de nivelul inregistrat la sfarsitul aceleiasi luni din 2010", a mai spus Ionut Costea.
Banca precizeaza ca activitatea in nume si cont propriu ii permite sa ofere produse si servicii destinate companiilor ca oricare alta banca comerciala de pe piata. In aceasta categorie intra credite pentru investitii, pentru activitatea curenta sau finantari pentru societatile comerciale care deruleaza proiecte cu fonduri europene.
EximBank este o institutie bancara specializata al carei portofoliu de produse este axat pe trei directii de actiune - finantare, garantare, asigurare. Reprezentantii bancii sustin ca EximBank a ramas pentru multi dintre intreprinzatori sinonima cu banca exportatorilor, ceea ce este doar partial valabil in prezent.
"Segmentarea pietei si identificarea nevoilor unor noi potentiali clienti au condus in timp la revizuirea obiectului de activitate, demers prin care s-a extins considerabil zona de adresabilitate a ofertei bancii. Ca urmare, EximBank poate sprijini prin instrumentele financiare de care dispune orice tip de societate comerciala, fie ca este IMM sau companie mare, exportatoare sau nu", se mai spune in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut