CSA a primit anul trecut aproape 7.600 de reclamatii, cu 25,5% mai multe fata de 2009
Data publicarii: 21-07-2011 | Finante-BanciArbitrul asigurarilor a primit anul trecut 7.581 de reclamatii, cu 25,5% mai multe fata de 2009, mai mult de jumatate (56%) din numarul de reclamatii fiind solutionate favorabil, arata datele publicate miercuri de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
"Cele mai multe reclamatii si sesizari au fost formulate impotriva societatilor de asigurare, respectiv 97,8% din total, iar aspectele cele mai des reclamate au fost: neplata despagubirilor, solicitari de recalculare a valorii despagubirilor, probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna s.a", se mentioneaza in raport.
Cele mai multe reclamatii (5.303) au vizat asigurarile de raspundere civila auto (RCA), cu o pondere de 70% din total, urmate de asigurarile CASCO (1.501) cu o pondere de 19,8% din total si asigurarile de viata (338 reclamatii) cu o pondere de 4,5% din total.
"La fel ca in anii precedenti, cea mai mare pondere in totalul numarului de reclamatii este detinuta si in anul 2010 de reclamatiile referitoare la asigurarile auto. Aceasta situatie este in concordanta cu structura agregata de portofoliu a societatilor de asigurare, in care asigurarile auto detin cea mai mare pondere, respectiv de circa 60% din totalul primelor brute subscrise", se mai spune in raport.
Potrivit CSA, numarul de reclamatii pe segmentul RCA reprezinta numai 1,5% din numarul total de dosare de daune care au fost avizate de societatile de asigurare in acelasi an, respectiv de 354.714 dosare. "Apreciem ca acest procent redus arata ca neintelegerile ivite cu ocazia solutionarilor dosarelor de dauna nu reprezinta un fenomen, ci sunt cazuri izolate, datorate cel mai probabil, in mare masura, factorului uman", potrivit CSA.
Numarul total de reclamatii si sesizari solutionate favorabil sau partial favorabil petentilor in 2010 a fost de 4.245, ceea ce reprezinta 56,0% din totalul inregistrat in acelasi an, de 7.581 reclamatii.
"Procentajul de solutionare a reclamatiilor in favoarea petentilor se pastreaza la aproximativ aceleasi niveluri ca in anii precedenti. Prin urmare, numarul de reclamatii si sesizari solutionate nefavorabil a fost de 3.336, reprezentand 44,0% din total", se mentioneaza in raport.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut