ANCOM: Vanzarea numerelor de telefon fara acordul furnizorului se considera tentativa de frauda

Data publicarii: 28-07-2011 | IT&C

ANCOM atrage atentia ca vanzarea sau cumpararea numerelor de telefon fara acordul furnizorului pot fi considerate tentative de frauda, compania de telefonie avand dreptul de lua masuri, inclusiv deconectarea respectivelor numere.

”Am avut sesizari privind numere de telefon cumparate de pe internet care s-au dovedit a fi numere portate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare. Cumparand un numar de la o persoana oarecare cumperi de fapt dreptul de folosinta al numarului respectiv, care apartine unui furnizor si pe care acesta poate oricand sa si-l recapete daca abonatul de drept nu a respectat conditiile in care numarul i-a fost asignat”, a declarat, marti, intr-un comunicat de presa, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.

Astfel, scoaterea la vanzare de catre un utilizator a unui numar de telefon ce i-a fost dat de un furnizor poate fi considerata o tentativa de frauda.

Furnizorul este indreptatit sa ia, in acest caz, masuri, cum ar fi oprirea furnizarii serviciilor prin intermediul respectivului numar, deconectarea numarului si introducerea acestuia in carantina pentru o perioada de timp sau returnarea utilizatorului final de drept, dupa caz, se precizeaza in comunicat.

Cei mai expusi riscurilor sunt cei care platesc si pana la 1.000 de euro pentru un numar preferential, asa-numitul "numar de aur” sau "numar de platina”, acestia descoperind ulterior ca nu il pot utiliza, potrivit ANCOM.

Transferul unui numar de telefon intre utilizatori se poate face numai cu acordul furnizorului si in conditiile stabilite de acesta, printr-un contract de cesiune.

”Contractele incheiate de furnizori cu clientii lor, la fel ca si termenii si conditiile de utilizare a cartelelor preplatite care constituie tot un contract pe care utilizatorii se obliga sa il respecte la achizitionarea serviciilor, prevad faptul ca numerele sunt date in folosinta utilizatorilor pe perioada contractului sau pe perioada de valabilitate a cartelei, ele ramanand sub controlul furnizorilor, iar nerespectarea conditiilor de utilizare a numerelor alocate atrage dupa sine deconectarea acestora si incetarea furnizarii serviciilor”, se mai spune in comunicat. 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: