ANCOM: Vanzarea numerelor de telefon fara acordul furnizorului se considera tentativa de frauda
Data publicarii: 28-07-2011 | IT&CANCOM atrage atentia ca vanzarea sau cumpararea numerelor de telefon fara acordul furnizorului pot fi considerate tentative de frauda, compania de telefonie avand dreptul de lua masuri, inclusiv deconectarea respectivelor numere.
”Am avut sesizari privind numere de telefon cumparate de pe internet care s-au dovedit a fi numere portate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare. Cumparand un numar de la o persoana oarecare cumperi de fapt dreptul de folosinta al numarului respectiv, care apartine unui furnizor si pe care acesta poate oricand sa si-l recapete daca abonatul de drept nu a respectat conditiile in care numarul i-a fost asignat”, a declarat, marti, intr-un comunicat de presa, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.
Astfel, scoaterea la vanzare de catre un utilizator a unui numar de telefon ce i-a fost dat de un furnizor poate fi considerata o tentativa de frauda.
Furnizorul este indreptatit sa ia, in acest caz, masuri, cum ar fi oprirea furnizarii serviciilor prin intermediul respectivului numar, deconectarea numarului si introducerea acestuia in carantina pentru o perioada de timp sau returnarea utilizatorului final de drept, dupa caz, se precizeaza in comunicat.
Cei mai expusi riscurilor sunt cei care platesc si pana la 1.000 de euro pentru un numar preferential, asa-numitul "numar de aur” sau "numar de platina”, acestia descoperind ulterior ca nu il pot utiliza, potrivit ANCOM.
Transferul unui numar de telefon intre utilizatori se poate face numai cu acordul furnizorului si in conditiile stabilite de acesta, printr-un contract de cesiune.
”Contractele incheiate de furnizori cu clientii lor, la fel ca si termenii si conditiile de utilizare a cartelelor preplatite care constituie tot un contract pe care utilizatorii se obliga sa il respecte la achizitionarea serviciilor, prevad faptul ca numerele sunt date in folosinta utilizatorilor pe perioada contractului sau pe perioada de valabilitate a cartelei, ele ramanand sub controlul furnizorilor, iar nerespectarea conditiilor de utilizare a numerelor alocate atrage dupa sine deconectarea acestora si incetarea furnizarii serviciilor”, se mai spune in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut