Udrea: Proiectul Bucharest City Tour 'va fi un mare succes',doi ani am asteptat Primaria sa-l faca

Data publicarii: 01-08-2011 | Turism



Ministrul Dezvoltarii Elena Udrea apreciaza ca proiectul inaugurat joi, "Bucharest City Tour", va fi un "mare succes" si a mentionat ca Primaria Capitalei timp de doi nu l-a pus in practica, context in care a criticat modul in care se lucreaza in institutiile publice.

Udrea se refera la inaugurarea traseului autobuzelor supraetajate in Bucuresti. " Prima concluzie pe care o pot trage: va fi un mare succes! Din reactiile oamenilor pe strada, a fost simplu sa inteleg cat de asteptat era acest produs. Trecatorii ne fotografiau, soferii si pasagerii lor ieseau pe geamuri sa ne vada mai bine si sa ne faca semne cu mana. Era o mare uimire si o bucurie spontana la vederea autobuzelor descoperite", povesteste ministrul.

Elena Udrea sustine ca, inca de la preluarea mandatului de ministru al Turismului, si-am propus sa introduca in Bucuresti acest gen de autobuze, "dar problema tinea de Primaria Capitalei, nu de MDRT". "Ca urmare, doi ani am asteptat sa o rezolve cei de la Primarie. Pentru ca nu am vrut sa treaca si vara aceasta, am purtat o discutie cu colegii de partid din Consiliul General al Capitalei si cu directorul RATB si am decis sa facem un parteneriat intre Regie si Minister, in asa fel incat autobuzele sa poata circula incepand cu august. Totul s-a rezolvat in doua saptamani!", informeaza ea.

"Inca o dovada, daca mai era nevoie, ca unele lucruri simple, dar importante, nu se intampla pentru ca nu exista oamenii care sa le puna in practica, sa le faca efectiv. La teorie ne pricepem toti, dar curg ani de zile pana se gaseste cineva care sa treaca de la vorbe la fapte. Iar eu ma confrunt zilnic cu astfel de situatii. Cand esti in afara puterii, sau esti simplu cetatean, te intrebi cu uimire ce o fi atat de greu ca un lucru sau altul sa se faca, atat timp cat este evident ca este de mare interes. Intrebari de acest fel mi-am pus si eu in trecut. Astazi imi dau raspunsul: lipsa unor oameni pragmatici, capabili sa depaseasca etapa studiilor, analizelor si sa treaca la cea a implementarii proiectelor. Si, mai ales, capabili sa miste un aparat in mare parte inert, rutinat, care nu isi percepe rolul real pe care ar trebui sa il aiba, ci doar stie ca trebuie sa vina la serviciu aproximativ opt ore pe zi, aproximativ cinci zile pe saptamana, pentru a-si primi salariul, de care, de regula, este nemultumit", sustine ea.

"Va dau un exemplu din ministerul pe care il conduc: cei mai multi dintre angajati nu obisnuiau sa lucreze pe proiecte, sa raspunda de o actiune de la cap la coada. Astfel ca era greu sa stiu pe cine sa intreb de stadiul unei lucrari, eventual pe cine sa trag la raspundere pentru nerealizarea ei. Toti si niciunul erau raspunzatori, iar lucrurile mergeau foarte greu. Trec luni, ani de zile, daca adaugi si procedurile legale, de la momentul initiativei unui proiect pana cand el incepe efectiv. O vorba care umbla prin toate ministerele este "ministrii vin si pleaca, noi ramanem”. O alta practica stabilita in timp este cea a angajarilor dupa criterii care mai rar au de a face cu competenta sau calificarea pentru postul solicitat. Se stie ca la stat poti gasi mai mereu un loc caldut, de unde sa iti iei totusi un salariu fara sa faci mare lucru, ca doar plateste statul, deci nu se simte ca in buzunarul privatului! Iti trebuie o pila sau putin noroc. Pe de alta parte, cei cu o buna pregatire, vin mai greu sa lucreze la stat", face Udrea o analiza a sistemului.

Ea explica ca nu este usor "nici sa schimbi o echipa care nu functioneaza". "Legislatia in vigoare face aproape imposibila rezilierea unui contract de munca pe criteriul incompetentei ori al lipsei de performanta. Iar in timpul acesta, seful institutiei raspunde pentru tot. De aceea imi pare incorecta si incoerenta abordarea des intalnita in spatiul public prin care, pe de o parte, este criticata lipsa de rezultate a institutiilor statului, numarul mare de angajati ai acestora, pe de alta parte, sunt criticate masurile Guvernului prin care se incearca tocmai eficientizarea aparatului de stat. Sigur ca orice astfel de masura are limitele ei, obietive sau subiective, dar, prin aplicarea lor, fondul problemei este vizat in mod direct", scrie Udrea.

"Revenind la autobuzele noastre. Un pas important inainte pentru turismul din Capitala. Urmeaza Planul de marketing al Bucurestiului la care lucram in acest moment si care va pozitiona orasul pe piata destinatiilor turistice europene de tip city break. Cred ca este nevoie de multe evenimente artistice, culturale, sportive care sa atraga cat mai multi vizitatori", anunta ministrul.

Elena Udrea asigura ca, potrivit legislatiei in vigoare, "fatadele vor fi renovate, mijloacele publicitare ilegal amplasate vor fi inlaturate, cablurile de pe stalpi vor fi intr-un final ingropate". "Ca ministru al Dezvoltarii, am competente pe zona de urbanism si am reusit crearea unui cadru legislativ suficient de clar, pentru ca aceste probleme semnalate sa poata fi rezolvate de administratiile locale. Incepem sa facem pasi inainte in promovarea turistica. Iar asta nu o spun numai eu, ci si simpli turisti straini sau oameni cu functii, precum a fost secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului", conchide ea.

NewsIn