Profit net aproape dublu la Banca Transilvania, in primul semestru 2011, fata de aceeasi perioada a anului trecut
Data publicarii: 01-08-2011 | Finante-Banci
Banca Transilvania a obtinut un profit net aproape dublu in primele 6 luni ale acestui an, de 65,67 milioane lei, fata de 33,21 milioane lei, inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
Agentia de evaluare financiara Fitch a reconfirmat ratingul Bancii Transilvania, cu perspectiva stabila, pentru creditele pe termen lung, acordate in valuta, calificativul fiind "BB-", precum si pentru cele pe perioada scurta, acesta fiind "B". Conform Fitch, acest rating reflecta in special structura diversificata si stabila de finantare, precum si nivelul confortabil al lichiditatii bancii.
Robert Rekkers, Directorul General al Bancii Transilvania, declara: "Rezultatele obtinute in prima parte a acestui an sunt, si de aceasta data, promitatoare. Focusul nostru a fost cresterea sustenabila a profitului si a cotei de piata. Toate cele patru linii de afaceri ale bancii noastre au fost gestionate adecvat actualului context economic. Am continuat si continuam sa acordam credite, iar prin produsele si serviciile lansate in primele 6 luni venim cu solutii financiare pentru clientii nostri. Stim ca anul 2011 va fi, in continuare, cu provocari, tocmai de aceea suntem precauti, dar pregatiti pentru a atinge obiectivele stabilite pentru acest an”.
I.Date financiare ale Bancii Transilvania, la 30.06.2011:
- Veniturile operationale ale bancii s-au consolidat la nivelul de 746,59 milioane lei;
- Profitul operational este de 380,49 milioane lei, realizat in proportie de 98% fata de primul semestru 2010, cand a fost 390,09 mil. lei;
- Profitul brut realizat este de 85,26 milioane lei, cu 42% mai mare fata de aceeasi perioada a anului 2010;
- Profitul net este 65,67 mil. lei, in crestere cu 98% fata de 30.06.2010 (cand a fost de 33,21 mil. lei)
- Cheltuielile nete cu provizioanele pe semestrul I 2011 au fost de 295 milioane lei, in scadere cu 35 mil. lei, fata de primul semestru 2010;
- Raportul cost / venit este de 49%, ca urmare a unui control adecvat al costurilor;
- Raportul credite / depozite inregistreaza un nivel subunitar de 0,78, indicand o lichiditate foarte buna a bancii ;
- Rata de solvabilitate, la 30.06.2011, este de 12,09%, peste nivelul prudential impus de BNR;
- Activele bilantiere au atins valoarea de 22.667 mil. lei, in crestere fata de 31.12.2010, cand au fost de 21.589 mil.lei;
- Plasamentele in credite sunt de 14.263 mil. lei la 30.06.2011, preponderent in lei;
- Creditele neperformante reprezinta 8,32% din totalul portofoliului de credite, la 30.06.2011;
- Numarul de operatiuni cu clientela este de 95.514.314 in crestere cu 10,85% fata de 30.06.2010, cand au fost 86.162.488.
- Numarul de clienti activi, la 30 iunie 2011, a crescut la 1.463.580 fata de 1.408.000 de clienti activi, cati avea banca in portofoliu, la finalul semestrului I al anului trecut.
Cheltuielile operationale BT au crescut cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind de 366 milioane lei. Aceasta crestere a fost determinata de extinderea retelei de unitati a Bancii Transilvania, de majorarea contributiei la Fondul de Garantare a Depozitelor de la 0,2% la 0,3%, aplicat soldului depozitelor, precum si de cresterea - cu 5% - a cotei privind TVA-ul. Tot ca urmare a extinderii activitatii Bancii Transilvania au crescut, cu 6%, cheltuielile cu personalul, fata de perioada similara a anului trecut, de la 164,54 milioane lei, la 173,73 milioane lei.
Ca urmare a controlului strict al costurilor, precum si a cresterii constante a profitului, raportul cost / venit a fost mentinut la un nivel acceptabil la Banca Transilvania, la 30 iunie 2011 acesta fiind de 49%. In ceea ce priveste activele bilantiere BT, acestea sunt in crestere, astfel ca la sfarsitul semestrului I 2011 acestea au fost de 22.667 milioane lei, in comparatie cu finalul anului trecut, cand erau de 21.589 milioane lei.
La Banca Transilvania, portofoliul de credite este in crestere cu 7%, preponderent in lei, soldul ajungand la 14.263 milioane lei, la data de 30.06.2011. In cadrul acestui portofoliu, 61,76% reprezinta creditele pentru companii, iar 38,24% sunt imprumuturile acordate persoanelor fizice.
Soldul provizioanelor a crescut la Banca Transilvania cu 19% in primele 6 luni ale acestui an, de la1.356 milioane lei, la 1.611 milioane lei, in conditiile unui focus BT pe managementul riscului, adaptat contextului economic actual. Din acest sold al provizioanelor, suma de 258 milioane lei reprezinta provizioane nedeductibile fiscal, constituite suplimentar, pentru ca Banca Transilvania are o abordare prudenta a managementului riscului de credit. Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 8,32% din totalul portofoliului de credite, in primul semestru al anului 2011.
Banca Transilvania are o lichiditate foarte buna: raportul credite / depozite s-a mentinut subunitar, valoarea acestuia fiind de 0,78, la 30 iunie 2011. De asemenea, rata de solvabilitate este la un nivel confortabil, de 12,09%. Numarul de operatiuni a crescut cu 10,85% in primul semestru al acestui an, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
II.Produse, servicii si campanii noi, destinate sustinerii activitatii clientilor
In primele 6 luni ale acestui an, Banca Transilvania a lansat o serie de produse, prin care BT continua sa sustina activitatea clientilor sai, fie ca este vorba despre companii, fie ca sunt persoane fizice.
Oferta BT a fost completata mai ales cu oferte de creditare. "Creditul Rapid, fara Garantii Materiale”, dedicat IMM-urilor, pentru acoperirea nevoilor de capital generate de desfasurarea activitatii sau cresterea afacerii este, practic, produsul prin care Banca Transilvania a dat tonul pietei in ceea ce priveste creditarea companiilor mici si mijlocii, in acest an. BT a lansat, de asemenea, in colaborare cu Fondul de Garantare a Creditului Rural, "Creditele Agricole”, o sursa flexibila si rapida pentru agricultori. Un alt exemplu este pachetul "Contul de Capital Social”: primul cont al unei firme noi aduce clientilor un set de servicii si beneficii, daca acesta este deschis la Banca Transilvania. BT s-a alaturat, de asemenea, Programului Prima Casa 4, avand la dispozitie un plafon de 25 de milioane euro pentru creditele de acest tip. Un proiect de anvergura lansat de Banca Transilvania este Star BT, dedicat celor care achita cumparaturile cu cardurile de credit BT; acesta inseamna puncte de loialitate acumulate, precum si facilitatea de plata in rate fara dobanda in magazinele partenere. Proiectul a inceput cu dreptul, in 2011: in doar o luna de la lansare, Programul Star BT a atras deja aproximativ 1.000 de locatii partenere.
Rezultatele inregistrate de Banca Transilvania in primul semestru al acestui an demonstreaza faptul ca strategia aleasa este una adecvata si ca BT este pe drumul cel bun in ceea ce priveste ducerea la indeplinire a obiectivului central asumat, ca echipa, pentru acest an, si anume "Back to Business”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall