Industria de divertisment si media va inregistra un ritm mediu de crestere de 8,8% pana in 2015

Data publicarii: 02-08-2011 | Media


Industria de divertisment si media din Romania va inregistra un ritm mediu de crestere de 8,8% pana in 2015, potrivit editiei de anul acesta a raportului PricewaterhouseCoopers Global Entertainment and Media Outlook 2011-2015.

In raport se arata ca, dupa doi ani de crestere lenta, sub rata inflatiei, industria de divertisment si media s-a stabilizat si da semne de revenire.

Valoarea totala a pietei de media din Romania va creste de la 2,5 miliarde de dolari americani in 2010 la 3,8 miliarde in 2015, se mai arata in raport.

Cea mai mare parte a acestei cresteri va veni din segmentul accesului la Internet, care va inregistra un ritm mediu anual de crestere de 12,9% in perioada mentionata, in vreme ce cheltuielile de publicitate vor inregistra un ritm de expansiune de 8,9%. Cheltuielile consumatorilor pentru produse media vor avea cea mai lenta evolutie, atingand o rata medie de crestere de 4,7%.

Piata de divertisment si media din Romania va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiune, dupa cele ale Turciei (care va inregistra o rata anuala medie de crestere de 13,2%) si Rusiei (11,7%), dar inaintea Poloniei (7,1%), Cehiei (6,8%) si Ungariei (6,2%). Cu toate acestea, in cifre absolute, piata de divertisment si media din Romania va ramane printre cele mai mici din regiune, reprezentand aproximativ o zecime din valoarea pietei din Rusia (35,7 miliarde de dolari pana in 2015).

"Aceasta este epoca de aur a consumatorului, cererea pentru produsele media digitale fiind in crestere si devenind regula. In multe piete, industria de divertisment si media a fost profund afectata de perioada de recesiune pe masura ce consumatorii si-au accelerat migratia catre mediul online, ajutati fiind si de revolutionarea tehnologiilor", spune Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanta de Management, PwC Romania.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: