Amenzile pentru etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare si textile au fost marite
Data publicarii: 04-08-2011 | AfaceriGuvernul a aprobat majorarea consistenta a amenzilor pentru etichetarea incorecta a produselor, precum si pentru neafisarea sau afisarea incorecta a preturilor pentru produsele aflate pe rafturile supermarketurilor.
Executivul a modificat miercuri o serie de acte normative referitoare la protectia consumatorului, astfel incat amenzile aplicate pentru incalcarea legislatiei sa fie proportionala cu prejudiciul creat consumatorilor de catre agentii economici.
Astfel, cuantumul amenzii aplicat pentru etichetarea incorecta a produselor alimentare si textile a fost dublat, fiind stabilit la un nivel intre 1.000 si 10.000 de lei. Constantin Cerbulescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, a spus ca masura a devenit necesara ca urmare a controalelor efectuate care au probat utilizarea frecventa a unor etichete neadecvate, indeosebi pentru produsele textile, pe care scrie deseori 100% bumbac, desi respectivul produs contine peste 90% poliester. De asemenea, a crescut de 10 ori nivelul amenzii pentru afisarea unui pret diferit la raft fata de cel de la casa, pana la un cuantum stabilit intre 500 si 2.500 lei.
"Aceste practici aduceau atingere consumatorului si din punct de vedere al pretului, iar sanctiunile erau mult disproportionate in minus fata de gravitatea si importanta activitatii desfasurate de catre agentii economici", a declarat Cerbulescu.
Tot miercuri, Guvernul a dispus transpunerea in legislatia romaneasca a unei directive europene prin care termenul prin care o companie este obligata sa puna capat unei practici ilicite este redus de la 30 la 20 de zile, in caz contrar compania riscand inchiderea activitatii printr-un ordin al presedintelui ANPC.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut