Indicatorii de profitabilitate ai COSMOTE Romania au inregistrat o crestere constanta in prima jumatate a anului 2011

Data publicarii: 05-08-2011 | IT&C

COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului financiar 2011, ncheiat la 30 iunie 2011, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.

In prima jumatate a lui 2011, COSMOTE Romania si-a mentinut traseul de success, consolidandu-si performanta financiara pentru toti indicatorii principali: EBITDA, venituri si ARPU. Mai mult, COSMOTE a mentinut o crestere sanatoasa a bazei de clienti business, datorita ofertelor competitive si foarte atractive. Astfel, in T2 2011, segmentul business a crescut cu peste 10% comparativ cu trimestrul anterior.

La sfarsitul lunii iunie 2011, numarul total de clienti a atins 6,6 milioane (incluzand clientii Zapp), din care 22,6% sunt abonati. Extinderea constanta a segmentului business, precum si performanta foarte buna pe segmentul de servicii de date, au generat o crestere semnificativa a veniturilor. Ca o consecinta, veniturile din servicii au crescut cu 7% in al doilea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior, in timp ce veniturile din serviciile aferente apelurilor initiate au crescut cu peste 4%. De asemenea, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, veniturile din servicii au crescut cu aproximativ 4%.

EBITDA a crescut cu 21% in T2 2011 comparat cu aceesi perioada a anului anterior si cu 26,3% in T2 2011, comparat cu trimestrul anterior, aratand o eficienta operationala semnificativa. Marja EBITDA s-a mentinut la 19,8%.

Veniturile totale in al doilea trimestru al 2011 au atins valoarea de 114 milioane de euro, inregistrand o crestere de 6,2% comparativ cu T1 2011. Veniturile totale in prima jumatate a lui 2011 au atins valoarea de 221,3 milioane de euro, in scadere cu 3,7% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

ARPU pentru al doilea trimestru al 2011 a crescut cu 9%, pana la 5,23 euro, comparat cu T1 2011, in special datorita introducerii unor oferte competitive si dedicate nevoilor clientilor.

"In prima jumatate a anului, COSMOTE a pastrat un traseu sanatos si pozitiv. In contextul unui mediu economic dificil, a competitiei acerbe si a investitiilor majore pentru dezvoltarea retelei de internet in banda larga si a serviciilor de date, toti indicatorii financiari principali au crescut. Aceste rezultate demonstreaza increderea clientilor nostri si raspunsul lor foarte bun la portofoliul nostru de produse si servicii. Acest fapt este, de asemenea, ilustrat si de cel mai mare numar de utilizatori portati, care, in medie insumeaza peste 4.000 de clienti pe luna in S1, 2011.

Vom continua sa fim un jucator competitiv, care aduce excelenta pe piata romaneasca de telecomunicatii, in beneficiul clientilor nostri”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE Romania.

Cu o cota de piata de aproximativ 24% si oferind cu succes servicii 3G la cele mai mari viteze de pe piata, prin cele mai avantajoase oferte si cea mai buna acoperire a retelei, COSMOTE Romania va continua sa se concentreze pe extinderea prezentei pe segmentele broadband si business, pe dezvoltarea retelei si extinderea portofoliului de produse si servicii.

In al doilea trimestru al anului 2011, OTE Group a oferit servicii de telecomunicatii catre aproximativ 20,3 de milioane de clienti, in sud-estul Europei.