Piata de bunuri de folosinta indelungata a crescut in primul semestru cu 11,6%, la 613 milioane euro

Data publicarii: 16-08-2011 | Economie



Piata de bunuri de folosinta indelungata a crescut in primul semestru cu 11,6%, la 613 milioane euro, comparativ cu perioada similara din 2010, cea mai buna performanta fiind inregistrata pe segmentul IT, potrivit unui studiu GfK.

"Piata de bunuri de folosinta indelungata a continuat sa evolueze in ritmul primului trimestru, inregistrand o crestere de doua cifre fata de anul trecut. In T2 2011 piata a crescut cu 12,4% comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, in timp ce cresterea pentru primul semestru a fost de 11,6%. Sectorul IT a avut din nou cea mai buna performanta din piata (+27,5%). Electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17,8% si 17,7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%. Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in zona rosie, dar scaderea s-a diminuat la -3,6%" se arata intr-un comunicat remis marti de GfK.

In al doilea trimestru din acest an, valoarea pietei a fost de 306 milioane euro, in timp ce la nivelul primului semestru vanzarile au totalizat 613 milioane euro.

"Dupa cateva trimestre de amanare a achizitiei de PC desktop-uri, monitoare sau periferice, a venit timpul pentru o crestere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Nevoia consumatorului de a avea acces la internet, precum si importanta crescanda a acestuia in viata de zi cu zi pentru a invata, a socializa, a face cumparaturi, a se distra, l-a determinat sa priveasca produsele IT ca pe niste accesorii obligatorii. Si PC desktop-urile s-au aflat in zona verde. Cu toate acestea, rata lor de crestere a fost de aproape patru ori mai mica decat cea a computerelor portabile", se arata in studiu.

Astfel, vanzarile pe intreg sectorul IT au crescut cu 27,5% fata de acelasi trimestru din 2010.

Totodata, piata totala de electrocasnice a avut un avans de 17,8%, cele mai bine vandute fiind aparatele pentru prepararea bauturilor calde si aparatele pentru prepararea alimentelor, expresoarele, fiarele de calcat si aspiratoarele

"Primele cinci categorii de electrocasnice mici din cele unsprezece monitorizate de GfK Temax reprezinta trei sferturi din vanzarile totale ale sectorului. Acest trimestru a aratat ca obiceiul de cumparare s-a mutat de la aparatele pentru ingrijire personala catre produsele traditionale folosite pentru activitati gospodaresti de tipul curatenie, calcat sau prepararea alimentelor si a bauturilor. (...) Piata electronicelor de larg consum inca ramane pe drumul cel bun cu sperante de imbunatatire a vanzarilor pe aproape toate produsele", se precizeaza in studiu.

In acelasi timp, vanzarile de electronicelor de larg consum au fost de aproximativ 58 milioane euro, cu 5,7% comparativ cu trimestrul doi 2010, fiind al doilea trimestru consecutiv ascendent din acest an.

"Cel de-al doilea trimestru al lui 2011 a adus vesti bune pentru piata electrocasnicelor mari care a crescut cu 5%, la 75 milioane euro. (...)

Totusi, vestile bune au venit de la segmentele premium, precum incorporabilele care s-au bucurat de cresteri in valoare si au reusit sa impulsioneze piata de aragazuri si cuptoare. Si categoria masinilor de spalat vase, uscatoarelor si masinilor de spalat a avut parte de evolutii mai bune, inregistrand rezultate pozitive si datorita promotiilor", se mai spune in analiza.

Piata de telecom a trecut in trimestrul al doilea de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8%, evolutie sustinuta in principal de smartphone-uri.  

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: