Cerbulescu (ANPC): Bancile vor trebui sa informeze clientii si despre drepturile acestora, de la 1 ianuarie 2012
Data publicarii: 07-09-2011 | Finante-Banci
Bancile si societatile financiare ne-bancare vor trebui, de la 1 ianuarie 2012, sa informeze clientii nu doar asupra obligatiilor acestora, ci si asupra drepturilor pe care le au, odata cu intrarea in vigoare a noului ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a declarat marti, presedintele Autoritatii, Constantin Cerbulescu.
''Aceste societati vor informa clientii, prin intermediul unor televizoare instalate in unitati de la 1 ianuarie 2012, asupra unor obligatii si drepturi, nu doar asupra usurintei cu care poti lua un credit. Am discutat despre acest proiect si cu Comisarul european pentru Consumatori, John Dalli, care si-a exprimat sustinerea pentru acest proiect'', a spus presedintele ANPC, intr-o conferinta de presa.
Bancile si IFN-urile sunt obligate ca, de la 1 ianuarie 2012, sa aiba in unitatile lor televizoare cu diagonala de minim 65 cm pe care sa ruleze informatii despre serviciile bancare, comisioane si dobanzi la depozite, potrivit ordinului ANPC, publicat in Monitorul Oficial nr. 620 din 1 septembrie 2011.
Pentru corecta informare a consumatorilor, prestatorii de servicii financiare sunt obligati sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe un suport video, ecran TV, informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, conforma legislatiei in vigoare, explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar-bancar si informatii furnizate de ANPC, se arata in ordin.
Prezentarea informatiilor se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 minute, cu durata de 15 minute. Bancile vor trebui, de asemenea, ca pe banda scroll sa deruleze informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere de la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de Internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire. Sunt supuse acestor reguli si societatile financiare nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall