Companiile romanesti, percepute ca mai putin serioase decat cele straine privind preturile - sondaj
Data publicarii: 03-10-2011 | AfaceriFirmele romanesti sunt percepute ca mai putin serioase decat cele straine in privinta preturilor (68%) si a calitatii produselor/serviciilor oferite (73%), potrivit unui sondaj de opinie facut de TNS CSOP pentru Consiliul Concurentei.
"20% dintre respondenti s-au confruntat cu una dintre urmatoarele situatii: au cumparat un bun/serviciu la pret de promotie, dupa care au fost obligati prin contract si sa primeasca un produs/serviciu de calitate inferioara sau au incercat sa schimbe furnizorul unui serviciu pentru ca era nemultumit, dar nu au reusit din cauza unor clauze contractuale", potrivit unui sondaj de opinie facut public sambata de Consiliul Concurentei.
De asemenea, 62% dintre respondenti considera drept ilegala participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatii sau la orice alte forme de concurs de oferte, se mai arata in sondaj.
In plus, 58% dintre respondenti recunosc ca practica anticoncurentiala eliminarea de pe piata a concurentilor, limitarea sau impiedicarea accesului pe piata si intelegerile de a nu cumpara de la sau de a nu vinde catre anumite companii, fara o justificare rezonabila.
O alta actiune considerata ilegala este, pentru 56% din chestionati, aplicarea unor conditii inegale pentru prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala.
"Impartirea pietelor de desfacere sau a surselor de aprovizionare (pe criteriu teritorial, al volumului de vanzari si achizitii ori pe alte criterii), limitarea sau controlul productiei, distributiei, dezvoltarii tehnologice sau a investitiilor, precum si stabilirea preturilor imreuna cu concurentii sunt considerate ilegale de doar aproximativ 40% dintre respondenti", se arata in sondaj.
Totodata, 40% dintre respondenti sustin ca isi doresc anumite produse/servicii, dar nu le gasesc in localitate. Cel mai frecvent acestea se refera la: haine si incaltaminte (17%), produse farmaceutice/de infrumusetare (16%) si la bunurile electronice de folosinta indelungata (15%).
Circa 36% dintre respondenti merg sa cumpere anumite produse/servicii din alta localitate din cauza preturilor prea mari. Cel mai frecvent aceste produse/servicii includ: 26% - produse alimentare, 17% - haine si incaltaminte, 9% - bauturi ne-alcoolice (apa, sucuri naturale etc.) si 9% - bunuri electronice de folosinta indelungata.
Apoi, 20% dintre repondenti au schimbat furnizorul din motive legate de pretul/calitatea produselor/serviciilor si au constatat ca si produsul/serviciul oferit de cel de-al doilea furnizor avea aceleasi deficiente.
Sondajul de opinie a fost facut pe un esantion national reprezentativ pentru populatia in varsta de 18 -70 ani, fiind intervievate 1.036 persoane. Interviurile au fost realizat pe baza de chestionar standardizat, fata in fata, in perioada 27 iunie - 3 iulie 2011.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut